Per escriure aquest article partiré del mateix fet que he explicat al fòrum de debat d’aquest mòdul del curs de Competència Digital Docent, ja que és un fet que realment m’ocorre cada dia i que em té una mica horroritzada.
“Cada dia quan engego la classe demano als meus alumnes que obrin Google Classroom i cada dia els meus alumnes obren el GMail, busquen un correu d’una publicació meva i des d’allà van a Classroom. I aleshores, com cada dia, jo m’enfado. No m’enfado perquè entrin al GMail i no al Classroom, m’enfado perquè no són capaços d’assimilar com entrar al Classroom des de la pàgina principal de Google, tot i que els hi he explicat un miler de vegades.”
Això em fa pensar que aquest alumnat representa la generació anomenada nadius digitals, aquells que no han viscut sense ordinadors, sense internet, sense telèfons intel·ligents. Però, encara així, no se’n surten a l’hora d’obrir una aplicació de manera senzilla.
I és que potser hem donat per fet que els alumnes saben totes aquestes coses i no els hi hem ensenyat. Potser ningú no els hi havia explicat abans que podien entrar al Classroom des de la pàgina principal de Google. Potser la persona que els hi va ensenyar a entrar a Classroom no ho sabia fer d’alguna manera.
Per tant, és molt important que el professorat fem aquesta mena de formacions, ja que, encara que no ens converteixen en cap Bill Gates, ens ajuden a desenvolupar les nostres capacitats i les nostres competències en l’àmbit. Perquè no podem demanar coses que no sabem fer i que, per tant, no sabem ensenyar.
Deixa un comentari