Al començament d’aquest mòdul m’he fet una pregunta: estem innovant en la manera d’ensenyar gràcies a les tecnologies o simplement estem digitalitzant l’ensenyament tradicional?

Tot i que encara em decantaria per la segona opció, després d’estudiar en profunditat les metodologies em sento més a prop de crear activitats que realment signifiquin una innovació a l’hora d’ensenyar i que facin que els meus alumnes aprenguin de manera més eficaç.

Sense saber-ho estava fent les meves classes seguint una metodologia que té nom i que ha estat estudiada per pedagogs d’arreu del món. A més, he descobert que hi ha maneres de graduar aquesta introducció a la digitalització de l’ensenyament. Com per exemple la Taxonomia de Bloom o l’SAMR.

Veure exemples d’activitats que integren per complet les tecnologies de les quals disposem m’ha engrescat molt. Per exemple, he tingut la idea que cada alumne de 4t creï un Google Sites o un Blog amb les redaccions que estem fent per preparar les Competències Bàsiques. Són textos d’opinió que podrien publicar-se com a articles.