Ahir vam fer la primera trobada virtual del curs Integrar llengua i continguts al treball en totes les matèries per a la millora de resultats al qual m’hi he apuntat per poder fer més suport a les classes d’altres matèries. La tendència a l’institut  on treballe és la codocència, recurs que em sembla molt interessant.

M’hauria agradat aportar moltes coses, gairebé cada vegada que es deia res, però no vull fer el curs amb mirada de profe de Català de 4t d’ESO, sinò com a Suport lingüístic de la classe de Ciències Socials, per això intente escoltar. Tampoc estic segura d’haver pogut emetre un missatge coherent passades les 18h. Les activitats de pensar més, com la rúbrica, m’hauria estimat més fer-les a l’inici de la sessió perquè estàvem més frescs.

Pel que fa al que m’emporte de la sessió d’ahir, en primer lloc, m’agradaria treballar més gèneres textuals amb la meva companya de Socials perquè podem tractar de fer un còmic o una crònica i pot ser igual d’interessant que fer una carta o un diari. També em va agradar molt recordar el vídeo de la papallona d’Austin i he pensat fer coavaluació aquesta setmana vinent amb 4t d’ESO per rematar les Competències Bàsiques.

Al final de la sessió va sorgir un tema molt curiós. Moltes vegades es demanen exposicions orals de temes que no són gens engrescadors per al públic que escolta, és a dir, per als altres alumnes. A català és un problema que ens trobem sovint. M’agradaria posar un exemple de solució. En les meves classes de 4t d’ESO sovint done més importància a la part lingüística perquè molts se’n van a cicles o al món laboral i necessiten tenir una bona competència a l’hora de parlar i escriure en català. Llavors els temes de literatura es van quedant per al final.

El que jo faig és fer una presentació de la literatura en una sessió i explicar fins la Renaixença de manera molt breu i després repartir els moviments literaris del segle XX en diferents grups de treball. Primer fem una rúbrica i després els grups han de preparar un guió que ha de ser aprovat per mi. Una vegada ja saben quina és la informació adequada preparen la presentació oral i una activitat relacionada (que sol ser un Kahoot) dirigida als companys. Per finalitzar els altres grups fan coavaluació i cada grup posa una nota comuna al grup que ha exposat. Ens ocupa una mitjana de sis sessions: una introductòria, dues de preparació i tres per les exposicions.