Tot i que vaig estudiar una carrera de llengua (Filologia Catalana) no estic familiaritzada amb la terminologia que hem estat fent servir en el Mòdul 2. Per mi les funcions congnitivolingüÃstiques han sigut tot un descobriment, m’han donat una clau molt important per redactar enunciats.
Fins ara, quan posava un examen, intentava copiar o imitar els models d’examen que m’hi he anat trobant durant la meva vida com a estudiant. Després de veure en aquest mòdul quines són les FCL principals i conceptes com “concretar” o “patró lingüÃstic”, tinc molt més clar quin ha de ser el mecanisme a seguir per redactar els meus enunciats.
Aquest curs a 1r d’ESO faig suport lingüÃstic a l’assignatura de Ciències Socials i ja havia observat que l’alumnat té moltes dificultats per entendre què se’ls hi està demanant. Sovint em pregunten què volen dir els enunciats i quasi sempre el que no entenen és el verb que els marca l’acció a realitzar: indica, assenyala, classifica, etc.
A partir d’ara m’asseguraré que l’acció és prou concreta perquè no hi hagi tants dubtes. Intentaré també investigar quin és el patró lingüÃstic de l’assignatura de Socials per poder ajudar la meva companya i, sobretot, el nostre alumnat.
M’ha agradat molt que es parlara de la Neus SanmartÃn i de les bases d’orientació, ja que cada dia escolte parlar d’ella i de les BdO al centre on soc. Un centre en el qual trobem moltes dificultats per ensenyar, ja que la barrera lingüÃstica és molt gran: encara no m’hi he trobat cap alumne que tinga com a primera llengua el català .
Deixa un comentari