Cada curs els instituts i les escoles de Cornellà de Llobregat participem en un projecte organitzat per Ràdio Cornellà. Consisteix a preparar un petit programa de ràdio per part dels alumnes en petits grups de 4 o 5. El projecte consta de diverses tasques a més de la gravació final als estudis de Ràdio Cornellà. D’una banda, es prepara el text del programa i es crea el guió tècnic. I d’altra, els alumnes es coavaluen en aspectes de treball en grup.
L’any passat vaig fer un formulari simple per realitzar la coavaluació, però em va costar extreure una nota d’entre totes les respostes. Així i tot, em semblava un aspecte molt important a tenir en compte a l’hora de posar la nota final del projecte.
Volia millorar la manera d’extreure els resultats i de donar feedback a l’alumnat. Per casualitat, aquest any he estat formadora de la FIC de l’Estratègia Digital de Centre i un dels mòduls parlava precisament del feedback. Amb els meus companys de claustre vam confeccionar una llista d’eines per avaluar, coavaluar, donar retroalimentació, etc. Ja havia escoltat sobre el complement Corubrics, però no l’havia fet servir mai i, gràcies a aquella sessió de la FIC, em vaig animar.
Com que no sabia per on començar vaig fer servir un tutorial que està penjat a la seva pàgina web oficial. Trobe que, a més de ser una eina molt útil, els creadors han fet un lloc web molt senzill que facilita el seu funcionament.
A continuació, amb l’ajuda d’unes captures de pantalla, explicaré els passos que he seguit després d’instal·lar i activar el complement en un Full de Càlcul de Google.
El document crea automàticament tres llibres. El primer és per crear la rúbrica d’avaluació. Després es convertirà en un formulari.

En els altres dos llibres s’han de posar les dades dels alumnes i dels professors. En el meu cas les he importat des del meu Classroom. A l’apartat de professors, surt també el profe d’aula d’acollida, ja que un dia a la setmana entra a fer suport lingüístic a la meua aula i és al Classroom.


Una vegada tenim totes les dades en el Full de Càlcul, podem generar el formulari. En el meu cas, l’he enganxat a una tasca de Classroom perquè els alumnes hi poguessin accedir.



Quan tots els alumnes han contestat es poden processar les dades i donar feedback. Jo els he enviat per correu, però hi ha un gran ventall de possibilitats per fer una retroalimentació.



Aquí tenim un alumne contestant el formulari.

Deixa un comentari