Les inquietuds al llarg de tota la meva vida professional han anat canviant. . Ara sóc aquí: els meus interessos: l’anglès a primària com a segona (tercera) 6005580301_cee0e61f34_z llengua per a impartir diferents matèries , les biblioteques escolars com a font de coneixement i les STEM (les ciències, la tecnologia i les matemàtiques treballades com una sola disciplina) en les que jo hi afegiria les Arts i les convertiria en STEAM.

Fa temps que hi barrino, com a mestra de primària veig l’horari dels meus alumnes “quadriculat”, em trobo a gust ensenyant però no canviant de “matèria” a cada hora (o 45′ !).  Els projectes, les flipped class, els portfolio dels alumnes, les coavaluacions…. tot el que ja s’està fent, sota el paraigua de la nova concepció de l’educació i els canvis en l’avaluació ens van portant a integrar les assignatures.  La idea de les STEM a les escoles de primària és aquesta: donar eines del segle XXI als alumnes del segle XXI

” the effects of integrative approaches showed the largest effect size at the elementary school level and the smallest effect size at the college level“.(1)

Si a aquesta idea hi afegim que els docents hauriem de poder impartir qualsevol àrea en anglès, castellà, català (2) fariem que els alumnes visquessin aquestes tres llengües dins d’una quotidianitat, i les àrees de “mates”, de ciències, de tecnologia no estarien deslligades del dia a dia i dels interessdigitalos dels nostres alumnes.  Per a poder liderar un canvi on el mestre o la mestra no és el transmissor del coneixement, cal dotar l’escola d’una biblioteca/ mediateca i d’uns coneixements als alumnes i professors de com fer les cerques. És aquí on hi entra l’altra passió : (3) els llibres i mèdia que s’ha d’oferir als alumnes de cada cicle, com catalogar-ho; resumint: educar a la nova cultura digital.


(1)  Becker, K., & Park, K. (2011). Effects of integrative approaches among science, technology, engineering, and mathematics (STEM) subjects on students’ learning: A preliminary meta-analysis. Journal of STEM Education: Innovations and Research, 12(5/6), 23.

(2) Freeman, Y. S., Freeman, D. E., & Mercuri, S. (2001). Keys to success for bilingual students with limited formal schooling. Bilingual Research Journal, 25(1-2), 203-213.

(3) Loertscher, D. V. (2000). Taxonomies of the school library media program.

imatges

Colleen Simon, 2011, STEM, imatge  CC BY-SA 2.0

Nick Youngson, Digital, imatge , CC BY-SA 3.0