Marc Sanz López (responsable de “Google for education en el sud d’Europa) afirmava “No podem educar amb eines de l’era preinternet”. (PuntAvui+, 2 juliol, 2017)
Entenc la seva preocupació, i n’estic segura que tots els docents que ens hem embrancat en aqu
esta formació utilitzem eines i metodologies més o menys actuals, repetint poques vegades els “tics” de l’educació que nosaltres hem rebut. El que me n’he adonat en aquest mòdul és que no val a badar! Si jo fa uns anys vaig descobrir una eina fabulosa on guardar-me els enllaços que anava trobant, després ja el vaig deixar, i és que havia sortit un repositori meravellós anomenat Simbaloo. Qui sap si ara faria un Scoop.it?
Si als meus inicis l’any 2005
-fa moolts anys :)- fer una web per a organitzar un esdeveniment i tenir tota la informació dels usuaris, en línia (el lloc, la partitura que cantarien, l’horari i el menú del dinar…) era el súmmum i tothom et felicitava per la iniciativa, ara -la veritat- és que si la informació no està “penjada”, no “existeix”. O el primer blog que vaig fer? Ara ajudo a construir i donar format al Nodes de l’escola.
I el primer document en línia que vaig crear i compartir? Encara una amiga em recorda l’èxit de la trobada mercès a un “word” on tothom hi posava el que duria per tal de fer tots un bon sopar.
I les mega carpetes que teniem les mestres d’infantil per guardar les “portades dels àlbums” de cada any, o les manualitats més boniques que haviem fet?? Ja no hi ha cap mestra que treballa amb mi que ho faci: El Pinterest és la gran sol.lució.
Internet és una finestra oberta, ens ofereix un nombre incalculable de recursos, també és cert que cal saber-los buscar i és clar, trobar.
Buscar i trobar: és tant important “saber fer cerques”… En els cursos de Formació d’ePergam1 s’aprèn a catalogar i a ensenyar a l’alumnat i als altres docents/ pares a fer cerques. En aquest mòdul he repassat alguns dels operadors que faciliten les cerques: per Combinar cerques “or”, per excloure paraules de la cerca “-“ .
He trobat interessantíssim el capítol 3. Cerca d’informació: fonts externes especialment el de google academics i la citació dels llibres podeu llegir l’article Mòdul 2. Fonts d’informació. Cerques i citacions dins d’aquest mateix dossier i l’apartat 5. Propietat intel·lectual i drets d’autoria i és que ultimament estem debatent molt a l’escola l’ ús de les músiques o imatges per a els vídeos i cartells.
- ePèrgam – Aplicació per a la gestió de biblioteques escolars – Gencat
Chris Lott, 2013, Scoop.it Shirt, imatge (CC BY 2.0)
Gènia Casellas, 2005, 30 anys Coral Infantil , web.
Deixa un comentari