
Aquest Sites que hem creat amb la Marta Soler neix de l’entusiasme i, alhora, de la necessitat d’explorar de manera crítica i constructiva el potencial de la Intel·ligència Artificial Generativa (IAG) a l’escola. És el nostre quadern de bitàcola del curs “I Ara què? Intel·ligència Artificial Generativa per a docents”.
Des del primer dia, hem posat les mans a la massa. Una de les eines que ens ha acompanyat des del principi és NotebookLM, que estem utilitzant per organitzar la informació, resumir documents i crear una base de coneixement sòlida.
A la segona sessió ens van presentar propostes específiques d’IA totalment adequades per a l’alumnat de primària, una troballa que ens ha semblat molt interessant per introduir conceptes de forma respectuosa i adaptada, que trobem al CODE.org.
Un dels exemples més potents que estem desenvolupant és al voltant del nostre propi projecte d’innovació. Utilitzem un “validador” amb ChatGPT alimentat amb tota la informació de la filosofia FAIG. Aquesta eina ens ajuda a analitzar les activitats que plantegem, a refinar els objectius i a assegurar que dissenyem un bon projecte interdisciplinari. És impressionant veure la rapidesa amb què analitza la informació i fa propostes de millora.
Tenim clar que el nostre objectiu final no és utilitzar la IA perquè sí, sinó integrar-la com una autèntica eina d’assistència per al docent i de personalització per a l’aprenentatge.
Deixa un comentari