Tenir l’opció de treballar per projectes és una gran oportunitat, una opció de treball que cada cop està més estesa i una cosa que sense dubte si és possible s’ha d’aprofitar.
Un treball per projectes és una cosa engrescadora i motivadora pels alumnes, així com també per molts docents, ja que dona l’oportunitat de poder ajuntar diferents àmbits i treballar amb companys que d’altra manera difícilment es coincidiria en una aula. En una societat on cada cop és més important el “veure per creure” també pren cada vegada més força el “viure per aprendre”, i precisament això és el que ens ofereix el treball per projectes.
Si és cert que treballar amb aquesta metodologia requereix més esforç per part de tota la comunitat educativa, tant alumnes com docents, però l’experiència resulta molt més enriquidora per ambdues parts.
Utilitzar aquesta metodologia ho trobo especialment interessant en matèries com la meva (CC.SS.), ja que molts cops és una de les assignatures que els alumnes veuen més allunyades de la vida real, ja que molts cops consisteix en parlar de fets passats o realitats geogràfiques llunyanes. Per això és interessant aconseguir que els alumnes puguin veure i viure aquests aprenentatges en primera persona, i observar com poden ser utilitzats en la vida diària, ja que això els acaba aportant una visió més completa de la matèria i un significat real de perquè serveix tot això que estan fent.
Deixa un comentari