Considero que fer que les meves classes siguin més entretingudes és el meu gran objectiu pendent.
Si algú em preguntes ara mateix si a dia d’avui estic fent les classes com m’agradaria fer-les, respondria sense dubtar que “no”. Actualment intento explicar les coses d’una manera clara i entenedora, intentant que tots els conceptes quedin clars, però si és cert que no són tot lo dinàmiques i entretingudes que m’agradaria. Això no és per falta de ganes, sinó per que no tinc el temps necessari per dedicar-hi, i tampoc trobo les eines necessàries per fer-ho.
Ara que he pogut fer aquesta experiència de gamificació la veritat és que em veig més en cor de poder engegar un projecte similar.
Jo sóc professor de CC.SS., i penso que la meva matèria és especialment indicada per fer activitats d’aquest tipus, ja que les narratives que pots construir poden ser molt variades, i la història i la geografia estan plenes d’anècdotes i curiositats que poden donar peu a jocs així. Fer servir puzzles, vídeos o altres aplicacions com el geoguesser poden portar a desenvolupar experiències molt versàtils i d’aquesta manera aconseguir una experiència educativa molt més envolvent i inclusiva a tota l’aula.
L’únic dubte que em genera a l’hora d’organitzar coses així és la resposta que pot tenir dels alumnes, ja que fins el moment sempre que he provat d’introduir alguna cosa similar i han tingut llibertat d’actuació, l’han aprofitat per fer o buscar coses que poc tenien a veure amb les activitats proposades.
La sensació que he tingut jo fent aquesta experiència ha estat en general molt positiva, les activitats eren bastant simples però variades, cosa que ha fet que sigui una activitat bastant dinàmica.
El principal problema que he tingut ha estat amb l’activitat del geoguesser, que no hi ha hagut manera que la pàgina se’m carregués amb cap navegador, així que l’he hagut de fer a les palpentes, amb un mètode de prova i error.
Deixa un comentari