Les noves tecnologies no eduquen soles
Igual que en la època que va aparèixer la televisió, aquesta no podia substituir a un adult, avui en dia amb les noves tecnologies passa exactament igual. Les pantalles i tauletes tàctils, no eduquen per sí soles. Ja fa temps que es fan estudis que demostren que una major inversió en tecnologia no necessàriament té un impacte de millora en el rendiment acadèmic de l’alumnat.
No és el temps d’exposició a les pantalles i tauletes el que fa que augmenti el rendiment sinó la capacitat de relacionar-se en l’àmbit digital. No és la quantitat de pantalles que tenen al seu voltant sinó l’acompanyament que reben per entendre-les, conèixer-les i fer-les servir convenientment.
Els mestres d’avui en dia, necessitem comprendre que l’entorn digital és un nou tauler de joc, amb normes noves i nous horitzons. Hem d’aprendre a jugar-hi per poder acompanyar els infants en el desenvolupament d’aquest nou joc.
En definitiva, trobo que una bona formació en el món tecnològic és essencial per a poder aprofitar tots els recursos que ens aporten les noves tecnologies i poder augmentar així el rendiment de l’alumnat, ja que les noves tecnologies, no eduquen soles.

Deixa un comentari