Tots estarem d’acord avui en dia en que el currículum igual per tothom aixeca barreres i no té en compte l’alumnat que es situa per en els extrems, tan per dalt com per baix. Tenin en compte que sabem que la diversitat és la norma i no l’excepció, ens ha de quedar clar que cal oferir un currículum que contempli aquestes diferències entre l’alumnat des del principi.

Cal utilitzar activitats que permetin diferents opcions que es puguin personalitzar, que es presentin de diferents maneres per tal que tot l’alumnat pugui ser capaç d’entendre la tasca i que puguin partir des del moment on cadascún d’ells es troba i no pas des del moment que nosaltres imaginem que estan.

Així doncs, ja és hora d’entendre que no cal fer petites modificacions o adaptacions al que es planteja en comú per a tot l’alumnat, sinó que és essencial plantejar activitats amb diferents graus d’assoliment per tal que no calgui fer cap tipus d’adaptació. Hem de plantejar i dur a terme activitats que puguin ser assolides per a tot l’alumnat a través de diferents propostes i doferents graus d’assoliment. Uns arribaran més lluny i altres no tan però també arribaran. Alguns podran fer més i d’altres menys, però tots podran fer i el més important, tots aprendran alguna cosa.