Ja fa temps que els videjocs s’han assentat en la nostra societat com una de les modalitats d’oci preferides de la població. Per aquest motiu s’ha començat a introduir el concepte de “gamificació”, que significa l’aplicació de dinàmiques de joc en el procés formatiu amb l’objectiu d’impulsar el coneixement mitjançant un alt grau de motivació i compromís.
El tret més fort de la gamificació és l’augment de la motivació per part de l’alumnat. Ha estat més que comprovat que qualsevol tipus d’activitat si la introdueixes en una dinàmica de joc és molt més motivador per l’alumne. D’aquesta manera, s’aconsegueix que tot el que aprengui sigui més significatiu per ells. El fet de plantejar diferents reptes per aconseguir un objectiu final i de plantejar-ho en forma de joc, fa que l’alumne també mantingui un compromís fins al final de l’activitat gamificada.
En aquest cas, els recursos digitals són una eina molt efectiva que ens facilita la introducció de la gamificació a l’aula. Disposem de molts recursos digitals per a poder plantejar infinites activitats en forma de joc per als nostres alumnes.
En definitiva, aquest tipus d’aprenentatge va guanyant terreny entre les metodologies de formació educativa sobretot pel seu caràcter lúdic, que facilita la interiorització dels coneixements i genera una experiència positiva per a l’alumnat.
- Quins problemes he tingut intentant fer les fites? Eren fàcils? T’agradava fer-les? Per què?
No he tingut gaires problemes, només a la fita del vídeo que en el segon em va costar una mica entendre la pista. Em va agradar molt fer-ho i crec que als alumnes també els agradaria molt perquè platenges les activitats com un joc amb un objectiu final.

Deixa un comentari