Podeu veure projecte final del curs de CDDA a:
Reflexions
El projecte de la CDDA és una bona manera d’acabar aquest curs, sobretot si el duem a terme amb els alumnes. Jo l’he titulat “Apps i l’ús d’Internet al CFGM de Tècnic en Atenció a Persones en Situació de Dependència, TAPSD”. He proposat activitats com kahoots de repàs de les unitats didàctiques, gravació i edició de vídeos dels procediments pràctics dels auxiliars/tècnics al taller, navegació per Internet, creació de presentacions compartides online, i apps educatives per a android relacionades amb l’atenció sanitària i psicosocial.

Imatege extreta de: https://www.diarilaveu.com/noticia/73545/nova-app-per-a-sollicitar-cita-previa
Respecte al joc d’Internet d’escapar 40 vegades d’una habitació (la fita extra del M4), fa exercitar força la ment, però no ser com encabir-lo dins el projecte. Potser, com una altra aplicació d’àmbit psicològic per estimular o mesurar les capacitats cognitives. El contratemps que se´m va presentar, però, és el de no poder jugar al telèfon mòbil (i, conseqüentment, no resoldre la fita). No obstant, segur que més endavant acabaré participant amb els alumnes.

Als fòrums del curs m’he adonat que hi ha molts docents interessats en l’ús de la tecnologia digital en si mateix i com a eina d’ensenyament-aprenentatge. Veig molt positiu que ens vulguem tots actualitzar perquè la nostra tasca docent millori. Això és, utilitzar els mateixos instruments que l’alumnat fa servir per entretenir-se i gaudir digitalment i, a més a més, per adquirir coneixements contemplats al currículum (infantil, primària, secundària, batxillerat, cicles formatius). En un principi sembla que sigui més fàcil fer-ho en assignatures o mòduls de l’àmbit científic i tècnic però, consultant les coleccions i experiències de docents utilitzant apps de http://toolbox.mobileworldcapital.com/, en realitat podem utilitzar la tecnologia a totes les matèries. Això sí, en el cas, per exemple, dels tècnics en atenció a persones en situació de dependència -persones grans i persones amb diversitat funcional-, la feina que realitzen quan accedeixen al mercat laboral és, sobretot, d’esforç físic.

Deixa un comentari