Reflexió sobre els dispositiu mòbils, el treball a l’aula amb aquests i les aplicacions per a mòbils.
“L’aprenentatge mòbil és aquell que comporta l’ús de recursos tecnològics mòbils dins l’aula i que modifica l’estructura clàssica a l’accés i l’aprenentatge del coneixement.” – Extret de “Mòbils si. Mòbil no.” Aquesta, és una definició molt encertada. Utilitzar el mòbil a l’aula ha canviat totalment la manera d’ensenyar per part del professor i com l’alumnat aprèn. Els mòbils obren les portes a l’internet, on s’hi poden trobar infinits recursos per desenvolupar classes totalment diferents. Classes que avui en dia reben el nom de “flipped classroom“.
No obstant, hi ha molta controvèrsia i diferents opinions en l’ús dels mòbils a les aules. Un article molt interessant, ple de dades estadístiques i que debat si el mòbil ha d’entrar a l’aula, és “Mòbils a les aules, sí o no?“, és una bona lectura i ajuda a crear un parer sobre el tema.
Treballar a l’aula amb dispositius mòbils! Dit així i coneixent mínimament la relació dels joves amb els seus telèfons, sona a bogeria total…
Els mòbils formen part de la nostra vida i han vingut per a quedar-se, així que la millor forma de poder conviure amb ells a l’aula és compatibilitzant-los amb el nostre treball del dia a dia i fer veure als alumnes que, lluny de ser una amenaça contra l’ensenyament, pot ser una eina més de treball en l’aula i que els continguts amb noves tecnologies es poden enriquir amb dinamisme i originalitat.
En quant a les aplicacions educatives per a mòbils, en poden trobar una gran varietat per internet. La pàgina web de Toolbox facilita l’accés a un contingut mòbil de qualitat. També hi ha altres webs educatives destinades a parlar sobre aplicacions educatives per a mòbils i altres recursos: Edshelf, Eduapps, Best Apps for Kids i Proyecto Guappis.
Deixa un comentari