CORREU PROFESSIONALS

A nivell de coordinació docent, amb els professionals de l’equip d’infantil i primària ens comuniquem amb el correu electrònic. La coordinadora (que sóc jo) comparteix amb els professionals les circulars de les famílies, els documents per parlar de la festes…. També utilitzem el calendari del google per anotar les reunions que tenim: equips docents, sortides, entrevistes amb famílies…
A nivell d’equip hi ha dies que em utilitzem algunes d’aquestes estratègies:
Compartim arxius (carpetes, documents, imatges, presentacions, materials, unitats didàctiques…) amb el Google Drive.
Editem de forma síncrona o asíncrona els documents, fem comentaris i anotacions en els documents i assignem tasques a persones corresponents.
Elaborem presentacions: canva, genially, PPT..
I fem videoconferències amb el meet per fer reunions amb famílies, professionals externs…

També tenim un grup de whatsapp d’etapa: on donem informació del dia a dia,

L’escola a nivell de direcció també té un grup de whatsapp d’etapa: ens informa si falta algun professional, ens avisa de si hem d’anar a fer substitucions… I també hi ha un grup d’aula: en aquest està l’equip directiu i els professionals de l’aula en el meu cas (educadora, vetllador i tutora) I ens informa si falta algun alumne, o ens reenvia els missatges d’audios de whatsapp o els missatges que enviem les famílies al whatsapp de l’escola.
I també tenim un grup amb l’equip directiu i les coordinadores d’etapa.

CORREU FAMILIES

En el correu enviat a les families preservo la privaciat de les persones, aquesta imatge és un correu que enviem a les famílies per informar que farem una sortida a un parc que hi ha a prop de l’escola. El correu l’envia a totes les families amb la mateixa informació, s’envia al correu corporatiu de l’alumne (que ha creat l’escola) i la resta d’alumnes està en CCO (copia oculta) així les famílies no poden veure el correu de la resta d’alumnes de l’aula. D’aquesta manera no revelo les dades dels alumnes.
I a la signatura del correu oporratiu sempre tinc l’avís de confidencialitat però potser hauria de posar enlloc d’això els avisos de privacitat referents a la normativa de protecció de dades.

Actualment degut a la tipologia dels alumnes del centre no puc treballar amb ells el tema de la protecció de dades, privacitat, seguretat i benestar digital. Però si que a nivell d’escola, sempre a les reunions d’inici de curs i quan tenim les entrevistes amb les famílies personalment fem les recomanacions de les conductes físiques saludables: portar esmorzar saludable (encara que amb els alumnes TEA a vegades és complicat perquè són molt selectius amb els aliments) quan estem a l’aula recordem també als alumnes que han de beure aigua i estar hidratats, i els que no podem beure autònomament els hi donem aigua nosaltres. També recomanem a les famílies que si tenen l’oportunitat de fer una mica d’exercici (sortir a caminar, fer piscina, fer alguna activitat extraescolar d’esports, anar al parc… ) I també parlem de la importància de les hores de son dels alumnes que se’n vagin a dormir d’hora i vinguin a l’escola descansats (encara que amb els TEA també és complicat ja que molts dels alumnes tenen dificultats per conciliar la son, d’alters es lleven molt d’hora… però a l’aula sempre els hi oferim moments de descans si ho necessiten)