- Redactar l’enunciat i el detall de les tasques a realitzar.
Entreu al Cassrom de la Unitat i visualitzeu la presentació del drive del conte adaptat amb pictogrames de l’Elemer. (treball col·laboratiu amb laPDI)
A continuació fe-ho el Kahoot, cadascú amb la seva tauleta de manera individual.
Una vegada finalitzada aquesta activitat, a la PDI feu liveworksheets i el questionari Quitz tots som iguals o diferents ( (tasca col·laborativa)
I per finalitzar cadascú amb el portàtil feu el google docs
CLASSROOM DE LA UNITAT: Anirem penjat tasques que s’han d’anar fent.
|
https://classroom.google.com/c/NTIwODg2NTg4MDg1?cjc=igx3qn3
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSexSdnv0eSHh5EcZU7NQCzp6H_REb5bM2mBTira7LBQlTLySA/viewform
|
|||||||||||||||||||||
2. Desglossar els objectius i les competències (també les transversals).
- OBJECTIUS:
Escoltar amb interès el conte.
Mantenir l’atenció en l’explicació del conte.
Adquirir vocabulari de la unitat didàctica.
Comprendre el conte.
Participar activament de les activitats proposades.
Respectar la diversitat.
Fomentar el treball col·laboratiu.COMPETÈNCIES BÀSIQUES
- Competències comunicatives
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual
- Comprensió oral
- Comprensió escrita
- Expressió oral
- Expressió escrita
- Interacció en situacions comunicatives
- Competència artística i cultural
- Actitud respectuosa i participativa
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual
- Competència metodològica
- Competència d’aprendre a aprendre
- Coneixement de les pròpies capacitats d’aprenentatge i d’autoregulació.
- Ús de les habilitats i tècniques d’aprenentatge
- Actitud positiva envers l’aprenentatge.
- Competència personal o Competència d’autonomia i iniciativa personal.Competència personal
- Competència d’autonomia i iniciativa personal.
- Pràctica de valors personal, socials i democràtics
- Control emocional.
- Presa de decisions.
- Realització de projectes
- Competència d’aprendre a aprendre
- Competència específica per conviure i habitar el món
- Competència social i ciutadana.
- Habilitats de convivència i coeducació.
- Participació i exercici de la ciutadania en una societat plural.
- Comprensió de la realitat social actual.
- Habilitats de convivència i coeducació.
- Competència social i ciutadana.
COMPETÈNCIES TRANSVERSALS
Els continguts transversals que es recullen en la Programació Didàctica transcendeixen als nivells educatius i les àrees curriculars i impregnen el procés educatiu, perquè aborden sabers que tenen presència en tots els àmbits de l’aprenentatge. Els elements transversals del currículum són els següents:
- Foment de la lectura. Comprensió lectora. Expressió oral i escrita.
- Comunicació audiovisual. Tecnologies de la informació i de la comunicació. Segons l’article 7 del Reial Decret 126/2014, de 28 de febrer, un dels seus objectius fonamentals és: i) Iniciar-se en la utilització, per a l’aprenentatge, de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació desenvolupant un esperit crític davant els missatges que reben i elaboren. Per tant, a l’aula es treballa per a millorar la competència digital de l’alumnat a través d’activitats interactives.
- Educació cívica i constitucional i igualtat efectiva entre homes i dones
Considerant a l’alumnat com a element actiu, integrant de la societat, dins d’aquest àmbit existeixen algunes qüestions amb les quals la Programació Didàctica ha de ser especialment sensible: •
- La igualtat efectiva entre homes i dones.
- El tractament dels valors inherents al principi d’igualtat de tracte i no-discriminació per qualsevol condició o circumstància personal o social.
- La prevenció i resolució pacífica de conflictes en tots els àmbits de la vida personal, familiarisocial.
- L’educació en valors de llibertat, justícia, igualtat, pluralisme polític, pau, democràcia, respecte als drets humans i rebuig de la violència
- L’atenció a les persones amb discapacitat. L’escola ha d’oferir-los una educació de qualitat, i garantir l’equitat i la inclusió perquè es troben en igualtat d’oportunitats amb la resta dels alumnes
- El risc derivat de la utilització de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació
Tots aquests aspectes es treballaran mitjançant lectures, jocs i anàlisis de resolució de conflictes que apareguen en la vida escolar i àmbit familiar
- Emprenedoria Segons l’article 10.4 del Real Decret 126/2014 de 28 de febrer pel qual s’estableix el currículum bàsic de l’Educació Primària, les administracions educatives fomentaran les mesures perquè l’alumnat participe en activitats que li permeta afermar l’esperit emprenedor i la iniciativa empresarial a partir d’aptituds com la creativitat, l’autonomia, la iniciativa, el treball en equip, la confiança en un mateix i el sentit crític. Des de la nostra aula aquest element transversal es treballarà a través de: – Activitats cooperatives.
3. Indicar el(s) recurs(os) digital(s) que hauran d’emprar els alumnes i aportar-ne el(s) enllaç(os).
- Competències comunicatives
-
- PRESENTACIO DRIVE DEL CONTE ADAPTAT AMB PICTOS: https://docs.google.com/presentation/d/1Dc_dh1KpNhXYugVWFmXWC9WiR_nFWCuM7hNIv2sRYRM/edit?usp=share_link
- KAHOOT! 5 preguntes https://create.kahoot.it/details/80b39e6e-a240-4fa7-a7fb-9cbff90e5c52
- PDI: liveworksheets https://es.liveworksheets.com/po1862602fb
- QÜESTIONARI BLANK QUITZ https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSexSdnv0eSHh5EcZU7NQCzp6H_REb5bM2mBTira7LBQlTLySA/viewform
- 4. Explicitar en quin(s) nivell(s) de la taxonomia de Bloom esteu treballant (recordar, analitzar, crear….) i quines pautes de compromís, de representació i d’acció i expressió del DUA (Disseny Universal per a l’Aprenentatge) teniu en compte.Els nivells de la taxonomia de bloom que treballo en aquesta unitat
- RECORDAR: amb la visualització del conte i el quitz.
- COMPRENDRE: amb l’activitat del Kahoot els alumnes i jo podrem saber si han comprés el conte visualitzat.
- APLICAR: abm l’exercici que han de fer jugant amb el live. Pautes de compromís:
- Opcions per captar l’interès dels alumnes: utilitzem material fungible, bee-bots…
- L’esforç i la persistèencia: afavorint i fomentant la col·laboració entre els alumnes.
- Autorregulació: és molt important a la meva feina treballarl’autorregulació utilitzant el llenguatge oral, pictogrames, programes de tauletes digitals amb pictos. Taules amb autovaloracióo, normes per a nens, rellotges de sorra, bombes del temps al youtbe…Pautes de representació:
- Diferents opcions per percebre la informació: oferir varies alternatives per rebre la informació de manera auditiva, visual…Generalment utilitzem youtube, la lupa, genially
- Multiples opcions per al llenguatge i els simbols: nosaltres utilitzem objectes tangibles, pictogrames, fotos d’objectes reals, llenguatge de signes, parla oral, …Utilitzem moltes vegades Araword, dictaPicto,
- Opcions per la comprensió: cada alumne té la seva adaptació i utilitza el seu mètode de comunicació, fem llibretes de comunicació amb picto, utilitzem arasaac…Pautes d’acció i expressió:
- Mitjans físics d’acció: utilitzem conmtadors, comunicadors de missatges, jostics, go-talks, teclats adaptats, llibretes de comunicació…
- Expressió i fer fluida la comunicació: diferents mètodes de comunicació.
- Funsions ejecutives: facilitar la gestio de la inforamció i dels recursos.
- 5. Elaborar el material digital de la proposta didàctica. (MATERIAL penjat al CLASSROOM)6. Implementar l’activitat a l’aula i recollir les evidències:

- 7. Analitzar i reflexionar sobre la posada en pràctica:
- Les tecnologies digitals emprades afavoreixen l’assoliment dels objectius d’aprenentatge per part de l’alumnat? Si
L’escola del segle XXI no pot obviar que el nostre alumnat utilitza correctament la tecnologia per a l’oci i la comunicació però, és també evident, que ha de ser guiat i educat en l’adquisició de la competència digital. Aquesta competència facilita l’adquisició de coneixements i permet un aprenentatge més autònom i personalitzat
La transversalitat de les TAC ens permet abraçar totes les capacitats i totes les dimensions del saber, el saber fer, el ser i el saber conviure, la major part de les quals podem treballar en l’etapa, adaptades al desenvolupament dels infants i al nostre context. Les eines TIC també ens permeten donar respostes individualitzades.
Les nostres propostes d’activitats amb les TAC es poden desplegar a partir de qualsevol dels objectius del cicle de l’etapa. Incorporant les eines TAC en algunes de les activitats que fem en els àmbits d’experiència quotidiana dels infants, treballem els diversos aspectes del seu desenvolupament, però d’una manera globalitzada, significativa i funcional per als nens i les nenes; és a dir, lúdica i sorgida dels seus interessos i d’aquesta manera afavorirà l’assoliment dels objectius d’aprenentatge per part d’aquest.
- En cas que no, quins altres recursos es poden utilitzar en substitució d’aquests?
En cas que no es faci servir la tecnologia es podria utilitzar l’aprenentatge basat en projectes juntament amb els enfocaments col·laboratiu i cooperatiu d’aprenentatge.
- Són realment necessaris els recursos digitals per aquesta programació?
En aquest cas si ja que la unitat didàctica està plantejada per utilitzar com a recursos materials les eines tecnològiques: pdi, tablet, ordinador… i les activitats a realitzar també. Però sempre és podria imprimir els documents i realitzar-ho en format paper. (ja que amb les tecnologies hi ha dies que poden sorgir problemes)
- T’han sorgit problemes quan hi has integrat les tecnologies digitals?
No
- En cas que sí, com has afrontat l’imprevist? En cas que no, quin problema creus que et podria haver sorgit i com el podries haver resolt?
Els problemes que a vegades sorgeixen en el dia a dia de l’aula…
- Tall de la llum
- No hi ha connexió a internet per averia. O la connexió és molt lenta i no carrega.
- Tablets sense bateria.
- No funciona la PDI tàctil.

Deixa un comentari