- Definició de l’activitat
ACTIVITAT 4: “PARTS DEL MEU COS”
L’activitat consisteix en identificar les funcions de diferents parts del meu cap. - Expliccació per part de la mestra de les parts de la cara (presentació google adaptada)
- Activitats dossier adaptat (fet amb el CANVA)

- + Activitat Digital adaptada amb pictogrames : https://es.liveworksheets.com/sx3318963bb
- Activitat de Jclic.
RECURSOS MATERIALS: - Presentació google: imatges parts principals de la cara + pictogrames.

- Parts cara youtube amb pictos.
- Canço Damaris: youtube
Segona part
- Competències digitals de l’alumnat.
INSTRUMENTS I APLICACIONS Seleccionar, utilitzar dispositius digitals i les seves funciionalitats d’acord amb les tasques a realitzar contingut clau Continguts específics / habilitats Funcionalitats bàsiques dels dispositius Conèixer el nom i la funció dels dispositius bàsics: ordinador, teclat, ratolí, conmutador, projectdor, pdi, tauleta diital… Fer ús dels diferents dispositius bàsics. Eines d’edició del document de text. Escriure paraules amb un editor de text
TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ I ORGANITZACIÓ DELS ENTORNS DE TREBALL I APRENENTATGE Cercar, seleccionar informació digital adient per al treball a realitzar. Funcionalitat dels navegadors Ús del navegador per accedir a pàgines interessants: edu365, jclic, web escola… ús de les funcions bàsiques del navegador: barra de cerca i barra d’adreces d’interès. Cercadors Utilització de cercadors voncencionals: mozilla, Google chorom, Inreernet explorer. Jclic Conèixer i utilitzar les eines de Jclic: cerca d’activitats, ús HÀBITS, CIVISME I IDENTITAT DIGITAL Desenvolupar hàbits d’ús saludable de la tecnologia contingut clau Continguts espec´fics / habilitats Ergonomia Posició corporal correcta a l’hora de seure a la cadira davant de l’ordinador i dels diferents dispositius digitals. Visualització Distància adequada per veure la pantalla correctament. Audició Ajustament del volum (volum adequat) en què s’utilitzen els diferents dispositius digitals. Temps continuat d’ús davant les pantalles Ajustament i delimitació del temps continuat i exposat davant de les pantalles (utilitzarem rellotge de temps del youtube de manera visual) Conductes addictives Prevenció de conductes obsessives per un joc o aplicació determinat. Control del mal ús de l’ordinador per evitar les pàgines inadequades per evitar l’assetjament digital
Tercera part
- Implementació


- Reflexió final
Reflexioneu sobre com ha anat l’activitat. Heu treballat els objectius esperats? Com heu vist al vostre alumnat? Quines evidències heu observat referides al treball de la competència digital? Els alumnes amb NEE necessiten el suport constant de l’adult, molt modelatge i actualment els alumnes amb els que estic treballant TEA tenen poques capacitats digitals, però tot ho fem amb suport verbal i físic per part dels adults de l’aula. La PDI, ordinador, tablet els hi motiva molt, molts tenen un “enganche” que també treballem amb els temporalitzadors visuals del youtube, o amb rellotges de sorra…
Deixa un comentari