Si acceptem amb el concepte de competència la o les habilitats de “ mobilitzar conjuntament diferents tipus de coneixements i de recursos personals i socials per resoldre situacions noves i complexes en contextos reals”, parlant i reflexionant sobre recursos digitals (i no exclusivament) trobem facilment el concepte clau que hi ha al darrere: compartir.

Moving market share with a group of trees shaped as pie chart financial graphs as a finance concept of transferring funds and equity from one company or industry to another on a summer sky background.
Els recursos XTEC en són una clara demostració. Els portals amb informació, els serveis de plataforma, els espais de comunicació, els recursos educatius oberts i, com no, els espais virtuals de formació per al professorat com aquest mateix curs.
Tots mobiliten coneixements i recursos per “resoldre”, o millor dit, actuar un model d’escola “orientador” en el qual es necessita en primer lloc la disponibilitat a aprendre i compartir. I compartir és en el ple del seu significat “tenir la propietat d’alguna cosa entre diverses persones”, “estar disposat a dividir el que es té amb altres persones” i “sentir afinitat de sentiments amb altres”.
Les eines de les quals disposem avui en dia són molt valuoses per tot això, com a fruit del treball de molts al desenvolupament del qual contribuïm amb el bon ús que en fem, creant i dibuixant noves activitats, enriquint les que ja disposem, obrint en xarxa l’accés a nous recursos.
Entre els molts recursos presentats en el mòdul com a material, un va ser per a mi molt important, el Moodle.
La disponibilitat d’un espai/aula/classe virtual on penjar continguts, activitats, proves, a més oberts al mateix temps a la comunicació directa amb els alumnes, va obrir les parets de l’aula eixamplant l’espai i el temps de la “lliçó” i donant-hi més possibilitats. Després va ser el descobriment dels bancs d’activitats, projectes i activitats per trobar nou estímuls i conèixer nou recursos. Avui les eines web 2.0 amplien encara més les direccions ja traçades i ens apropen a l’objectiu de fer l’escola que voldríem.
El mur virtual del Padlet és avui per a mi quasi indispensable i eines com el Voki, per crear, animar i fer parlar en diferents idiomes avatars o com l’Storyboard per realitzar còmics fan ja part de les programacions didàctiques.
Amb aquestes i moltes altres eines guiem l’aprenentatge dels alumnes i aprenem amb ells i d’ells. I així amb els nostres companys de feina. Sempre i quan tots aprenguem i continuem a “compartir”.
Deixa un comentari