L’aplicació que he decidit utilitzar per la tasca del mòdul 5 es diu “Animaker” i és una aplicació del Web 2.0 a la qual es pot accedir fàcilment a l’adreça: https://www.animaker.com/

Així que no es tracta d’una aplicació específica per a mòbils o tauletes, que no necessita cap download i que preveu la creació de vídeo d’animació on-line que, segons el tipus de subscripció, es pot enriquir de més elements estètics i creatius i admet la possibilitat de ser baixada i guardada com a vídeo en HD.

Naturalment la versió que he utilitzat és la versió gratuïta, que tot i que té les seves limitacions, ofereix ja un ampli nombre de recursos que donen de si per a realitzar uns productes agradables, deixant espai a la creativitat. Es poden fer i guardar gratuïtament fins a 5 vídeos d’animació.

És un eina fàcil d’utilitzar i intuïtiva, quan hem entès alguns del principis bàsics del seu funcionament. Si bé l’interfaç és en anglès, ofereix en forma automàtica un tutorial senzill i eficaç, que, fins i tot per qui no domini l’ús de l’anglès, resulta entenedor per començar a crear la nostra animació.

En començar un nou projecte trobem una Whitboard, pissarra blanca que és la base de treball on afegirem fondos, personatges, textos, música i si volem la nostra pròpia gravació de veu.

Al lateral esquerre es reconeixen les icones clàssiques que ens porten a seleccionar figures, localitzacions, caselles de text i altres opcions menys bàsiques.

Cada vegada que seleccionem un ítem, per exemple un personatge, apareix a la pissarra i, a l’esquerra, s’obre un menú amb diverses posicions/accions/situacions del nostre personatge. Podem triar la que ens convingui, canviar-ne les mides i la posició; després agefir-li un fons i inserir un element textual, que es pot animar en forma de mà que escriu o amb altres opcions. L’ús de les mans es pot introduir també en la transició d’una escena a l’altra.

A cada escena i per cada element que introduïm a la pissarra trobem a baix una barra temporal que podem modificar, decidint per a cada imatge o animació l’inici, la fi o en general la durada. Podem revisar el funcionament de cada escena o revisar el vídeo des de l’inici i anar corregint petits problemes. Cal guardar el projecte ja amb la primera escena per no tenir sorpreses i seguir editant-ho. Al final es guarda i es pot compartir o exportar en altres formats. Aquí, però, la versió de pagament és la que ofereix més possibilitats i qualitat. Tot i així la trobo una eina molt interessant i útil per a projectes de vídeo sobretot quan tenim més dificultats per als drets d’imatge i el respecte de la privacitat.

Així que us animo a trastejar amb l’Animaker, pot ser útil i divertit per als nostres alumnes.

Aquí l’enllaç al vídeo que he realitzat amb aquesta aplicació:

https://www.youtube.com/watch?v=8VrQmSR29es