Objectius
- Empoderar l’alumnat de 1r BAT:
- Mesurar variables de temperatura i humitat de cambra frigorífica.
- Complementar projectes relacionats amb el cicle formatiu de fred i calor del mateix centre.
- Conscienciar del cicle de refrigeració d’una cambra:
- Entendre el sistema de compressió del gas refrigerant i com s’obté el fred.
- Treballar cooperativament en grups:
- Formar petits grups heterogenis que respectin la diversitat del grup.
- Distribuir rols per treballar cooperativament entre iguals.
Sensors i Actuadors
- Sensors de temperatura: Per mesurar temperatura interior i exterior, així com de diferents elements que componen la instal·lació.
- Sensors d’humitat: Per monitorar el % d’humitat.
- Sensors de pressió: Per mesurar la pressió en el circuit d’alta i baixa.
- Plaques micro: Per recollir i transmetre les dades.
Dades Enviades al Núvol
- Registre de temperatura
- Registre de % d’humitat
- Registre de pressions
Anàlisi de les Dades
- Recopilació i emmagatzematge: Les dades recollides pels sensors seran enviades al núvol.
- Anàlisi posterior:
- Anàlisi de les dades per identificar patrons.
- Comparació de les dades entre diferents cambres.
- Identificació d’àrees de millora de instal·lació, anàlisi d’avaries…
- Conclusió:
- Detecció de falles del sistema, correcció de paràmetres de la pròpia instal·lació.
- Elaboració de recomanacions personalitzades per a cada alumne o grup.
Descripció del Projecte
Mitjançant l’ús de sensors de temperatura, humitat i pressió, ordinadors i plaques micro , es busca despertar l’interès i la curiositat de l’alumnat amb un projecte interdisciplinari que abasta les matèries de tecnologia a secundaria conjuntament amb el grau mig de fred i calor del propi centre. Durant el projecte, els alumnes rebran informació contínua sobre els passos a seguir, fomentant un aprenentatge actiu i col·laboratiu.
Descripció del Projecte
- Avaluació i Feedback: l’alumnat rebrà un feedforward per que disposin d’una retroalimentació positiva amb propostes de millora per part d’iguals. A més, es proposa avaluar mitjançant rúbriques elaborades amb CoRúbrics contemplant autoavaluació, coavaluació i heteroavaluació de tot el procés i l’actitud i participació al llarg del projecte.
A continuació, trobareu adjunta la programació de la situació d’aprenentatge amb la seva la rúbrica pertinent i la de l’activitat d’aplicació i transferència.
Evidències gràfiques de l’activitat
Fotografies durant les sessions de muntatge dels quadres elèctrics, davant les cambres de refrigeració, esquemes de principi…
