Objectius

  1. Empoderar l’alumnat de 1r BAT:
    • Mesurar variables de temperatura i humitat de cambra frigorífica.
    • Complementar projectes relacionats amb el cicle formatiu de fred i calor del mateix centre.
  2. Conscienciar del cicle de refrigeració d’una cambra:
    • Entendre el sistema de compressió del gas refrigerant i com s’obté el fred.
  3. Treballar cooperativament en grups:
    • Formar petits grups heterogenis que respectin la diversitat del grup.
    • Distribuir rols per treballar cooperativament entre iguals.

Sensors i Actuadors

  • Sensors de temperatura: Per mesurar temperatura interior i exterior, així com de diferents elements que componen la instal·lació.
  • Sensors d’humitat: Per monitorar el % d’humitat.
  • Sensors de pressió: Per mesurar la pressió en el circuit d’alta i baixa.
  • Plaques micro: Per recollir i transmetre les dades.

Dades Enviades al Núvol

  • Registre de temperatura
  • Registre de % d’humitat
  • Registre de pressions

Anàlisi de les Dades

  • Recopilació i emmagatzematge: Les dades recollides pels sensors seran enviades al núvol.
  • Anàlisi posterior:
    • Anàlisi de les dades per identificar patrons.
    • Comparació de les dades entre diferents cambres.
    • Identificació d’àrees de millora de instal·lació, anàlisi d’avaries…
  • Conclusió:
    • Detecció de falles del sistema, correcció de paràmetres de la pròpia instal·lació.
    • Elaboració de recomanacions personalitzades per a cada alumne o grup.

Descripció del Projecte

Mitjançant l’ús de sensors de temperatura, humitat i pressió, ordinadors i plaques micro , es busca despertar l’interès i la curiositat de l’alumnat amb un projecte interdisciplinari que abasta les matèries de tecnologia a secundaria conjuntament amb el grau mig de fred i calor del propi centre. Durant el projecte, els alumnes rebran informació contínua sobre els passos a seguir, fomentant un aprenentatge actiu i col·laboratiu.

Descripció del Projecte

  • Avaluació i Feedback: l’alumnat rebrà un feedforward per que disposin d’una retroalimentació positiva amb propostes de millora per part d’iguals. A més, es proposa avaluar mitjançant rúbriques elaborades amb CoRúbrics contemplant autoavaluació, coavaluació i heteroavaluació de tot el procés i l’actitud i participació al llarg del projecte.

A continuació, trobareu adjunta la programació de la situació d’aprenentatge amb la seva la rúbrica pertinent i la de l’activitat d’aplicació i transferència.

 

Evidències gràfiques de l’activitat

Fotografies durant les sessions de muntatge dels quadres elèctrics, davant les cambres de refrigeració, esquemes de principi…