| Situació | Entrebancs | Proposta de millora |
| Accés limitat a recursos digitals | No tots els alumnes tenen dispositius o connexió a internet això provoca que una part de l’alumnat pugui (que no disposa dels dispositius o la connexió) quedi enrere afectant al seu aprenentatge i excluint-los. | Posar en marxa programes de préstec de dispositius i materials accessibles fora de línia.
Adequar espais/aules amb un dispositiu per alumne/a. Dissenyar activitats que es puguin realitzar a l’aula on l’accés a ordinadors i connexió està garantitzat. |
| Participació reduïda en activitats digitals | L’alumnat no té possibilitat de fer ús de tecnologia en el seu procés d’aprenentatge i es genera falta de motivació i interès en les eines digitals provocacant que l’alumnat no desenvolupi les tasques amb gana. | Introduir eines gamificades com per exemple: Kahoot, Quizizz o simuladors que reflexen la realitat. Posar en marxa activitats col·laboratives en forma de reptes i fer ús de tecnologia com Google Classroom, Microsoft Teams, Trello, Padlet amb l’objectiu de fer-les atractives a l’alumnat. Realitzar avaluacions en equip i del propi alumnat mitjançant eines com el Google Forms. Desenvolupar activitats que esdevinguin un producte final amb el qual l’alumnat estigui familiaritzat: un podcast, un video, una infografía, una presentació visual on l’ús de la tecnologia com Canva, Genially, Google Sites sigui necessari. |
| Necessitat d’adaptació dels recursos digitals | No existeix voluntat per fer generar espais inclusius. Els recursos no són accessibles per tothom i això provoca situacions d’exclusió. | Utilitzar recursos amb subtítols, audiodescripcions o formats accessibles com els que ofereixen Microsoft Edge o Apple a l’apartats de preferències del sistema. Posar en pràctica la universalitat dels materials. Per exemple projectar un vídeo per tothom que sigui amb subtítols o elaborar una presentació Power Point facilitant a l’alumnat eines com NaturalReader per poden llegir el text en veu alta. |
Deixa un comentari