Situació Entrebancs Proposta de millora
Accés limitat a recursos digitals No tots els alumnes tenen dispositius o connexió a internet això provoca que una part de l’alumnat pugui (que no disposa dels dispositius o la connexió) quedi enrere afectant al seu aprenentatge i excluint-los. Posar en marxa programes de préstec de dispositius i materials accessibles fora de línia.

Adequar espais/aules amb un dispositiu per alumne/a.

Dissenyar activitats que es puguin realitzar a l’aula on l’accés a ordinadors i connexió està garantitzat.

Participació reduïda en activitats digitals L’alumnat no té possibilitat de fer ús de tecnologia en el seu procés d’aprenentatge i es genera falta de motivació i interès en les eines digitals provocacant que l’alumnat no desenvolupi les tasques amb gana. Introduir eines gamificades com per exemple: Kahoot, Quizizz o simuladors que reflexen la realitat. 
Posar en marxa activitats col·laboratives en forma de reptes i fer ús de tecnologia com Google Classroom, Microsoft Teams, Trello, Padlet amb l’objectiu de fer-les atractives a l’alumnat.
Realitzar avaluacions en equip i del propi alumnat mitjançant eines com el Google Forms.
Desenvolupar activitats que esdevinguin un producte final amb el qual l’alumnat estigui familiaritzat: un podcast, un video, una infografía, una presentació visual on l’ús de la tecnologia com Canva, Genially, Google Sites sigui necessari. 
Necessitat d’adaptació dels recursos digitals No existeix voluntat per fer generar espais inclusius. Els recursos no són accessibles per tothom i això provoca situacions d’exclusió. Utilitzar recursos amb subtítols, audiodescripcions o formats accessibles com els que ofereixen Microsoft Edge o Apple a l’apartats de preferències del sistema. 
Posar en pràctica la universalitat dels materials. Per exemple projectar un vídeo per tothom que sigui amb subtítols o elaborar una presentació Power Point facilitant a l’alumnat eines com NaturalReader per poden llegir el text en veu alta.