… i si muntem un negoci de serveis?

Mòdul professional: Empresa i administració

Cicle formatiu: Grau Mitjà de Gestió Administrativa

 

 

  • ASPECTES GENERALS

 

ACTIVITAT AVALUABLE TREBALL EN EQUIP 
INICI D’ACTIVITAT: __/__/____ DATA DE LLIURAMENT: 

__/__/____

QUALIFICACIÓ: 15% de l’RA1 DURADA: 20 sessions

 

 

  • OBJECTIU, COMPETÈNCIES, RESULTATS D’APRENENTATGE, CAPACITATS I ODS.

 

OBJECTIU DEL REPTE Desenvolupar un pla de microempresa de prestació de serveis administratius.

 

OBJECTIU GENERAL t) Reconèixer i identificar possibilitats de millora professional, recollint informació i adquirint coneixements per a la innovació i actualització en l’àmbit del seu treball.
COMPETÈNCIES  RESULTATS D’APRENENTATGE
m) Mantenir l’esperit d’innovació, de millora dels processos de producció i d’actualització de coneixements en l’àmbit del seu treball.

o) Detectar i analitzar oportunitats d’ocupació i autoocupació desenvolupant una cultura emprenedora i adaptant-se a diferents llocs de treball i noves situacions.

p) Participar de forma activa en la vida econòmica, social i cultural, amb una actitud crítica i responsable.

q) Participar en les activitats de l’empresa amb respecte i actituds de tolerància. 

RA1. Descriu les característiques inherents a la innovació empresarial relacionant-les amb

l’activitat de creació d’empreses.

 

CAPACITATS CLAU  Autonomia:

Funcionar sense l’ajuda constant del professor

Executar el treball de forma autònoma, amb confiança

Iniciativa/organització del treball: 

Prendre la iniciativa: iniciar les tasques

Planificar el treball, establint mecanismes de coordinació i control de la informació del procés i dels resultats

Executar correctament els procediments de treball

Responsabilitat: 

Executar correctament les tasques encomanades

Mostrar disposició a col·laborar i a participar

Relació interpersonal/Comunicació:

Comunicar-se de forma assertiva amb companys i/o professorat

Escoltar de forma activa

Mostrar empatia, comprendre les necessitats i les emocions de la resta. 

Mantenir un tracte cordial i amable amb companys i/o professorat

Percebre i respondre de manera clara a allò que se li pregunta.

Autoestima/Autoconfiança: 

Mostrar confiança en ell mateix i les seves capacitats

Identificar els seus punts febles

Identificar les seves potencialitats

Acceptar el fracàs/reconèixer els errors i recomençar

Creativitat i innovació:

Mostrar creativitat i originalitat a l’hora de realitzar les tasques/activitats, solucionar problemes 

Cercar i establir noves estratègies per organitzar i desenvolupar les tasques, solucionar problemes 

Regulació emocional: 

Expressar de forma adequada les emocions 

Gestionar correctament les emocions 

Adaptar respostes i tàctiques a les circumstàncies canviants

 

ODS Font: https://educacio-valencia.es/projectes/aula-ods/

 

 

  • COMPETÈNCIES DIGITALS 

 

 

CD1. Fa cerques avançades a Internet atenent a criteris de validesa, qualitat, actualitat i fiabilitat, seleccionant-les de manera crítica i arxivant-les per recuperar, referenciar i reutilitzar aquestes recerques respecte a la propietat intel·lectual.

 

CD2. Gestiona i utilitza el seu propi entorn personal digital d’aprenentatge permanent per construir nou coneixement i crear continguts digitals, mitjançant estratègies de tractament de la informació i l’ús de diferents eines digitals, seleccionant i configurant la més adequada en funció de la tasca i de les seves necessitats en cada ocasió

 

CD3. Participa, col·labora i interactua mitjançant eines i/o plataformes virtuals per comunicar-se, treballar col·laborativament i compartir continguts, dades i informació, gestionant de manera responsable les seves accions, presència i visibilitat a la xarxa i exercint una ciutadania digital activa, cívica i reflexiva.

 

 

  • ENUNCIAT I DESENVOLUPAMENT DEL REPTE

 

 

Sou un equip promotor d’idees innovadores i se us presenta l’oportunitat de generar una microempresa de serveis administratius. Elaboreu el Pla d’empresa per determinar la viabilitat d’aquesta idea de negoci seguint les fases del design thinking.

 

FASE 1. EMPATITZAR

Objectiu: identificar necessitats dels possibles clients actuals en l’àmbit dels serveis administratius.

 

Tasques

  1. Elaborar una mapa d’empatia de les necessitats del client actual que contracta serveis administratius.

 

Qué hem de lliurar?

Informe d’innovació:

  1. Mapa d’empatia (que mostra el perfil i les necessitat del client potencial).

 

Competències digitals que es treballen: 

CD1: l’alumnat realitza cerques avançades per identificar necessitats i perfils dels clients potencials de serveis administratius, assegurant-se de la validesa i fiabilitat de les fonts.

CD2: l’alumnat utilitza eines digitals per construir el mapa d’empatia, seleccionant aquelles que millor s’adaptin a la representació de les dades recollides.

CD3: l’alumnat col·labora en equip per compartir informació i idees per al mapa d’empatia.

 

FASE 2. DEFINIR

Objectiu: sintetitzar la informació recollida per definir el repte o problema que el producte innovador ha de solucionar.

 

Tasques

  1. Elaborar una infografía col·laborativa (per exemple al Genially o Canva) donant resposta a la qüestió “Com podem oferir serveis administratius eficients i personalitzats a clients que no tenen temps ni coneixements per gestionar les seves tasques administratives?”

 

Qué hem de lliurar?

Informe d’innovació (no avaluable):

  1. Infografia col·laborativa.

 

Competències digitals que es treballen: 

CD2: l’alumnat gestiona la plataforma per crear una infografía col·laborativa, utilitzant eines visuals per sintetitzar la informació recollida.

CD3: l’alumnat treballa col·lectivament en la infografia, coordinant-se i comunicant-se mitjançant plataformes digitals.

CD1: l’alumnat revisa la informació recollida prèviament per assegurar-se que és coherent i útil per definir la idea de negoci.

 

FASE 3. IDEAR

Objectiu: presentar 3 idees de serveis administratius innovadors que resolguin el problema identificat

 

Tasques

  1. Brainstorming o pluja d’idees en equip a un mural digital (Miro, Padlet o Canva) per detectar serveis potencials. Cada alumne/a presenta 3 idees a l’equip.  
  2. Selecció de les 3 millors idees i explicació d’aquesta selecció en base a uns arguments i criteris escollits per l’alumnat. 

 

Qué hem de lliurar?

Informe d’innovació (no avaluable):

  1. Captura de pantalla de la pluja d’idees (al Miro). 
  2. Presentació de les idees seleccionades: 
  1. Nom del servei 1:
  2. Nom del servei 2:
  3. Nom del servei 3:

 

Competències digitals que es treballen:

CD3: l’alumnat usa plataformes digitals (Miro, Padlet, Canva) per fer pluja d’idees i debatre sobre les propostes, fomentant la col·laboració i la participació activa.

CD2: l’alumnat gestiona les eines digitals per documentar el procés de brainstorming i la presentació de les idees seleccionades.

 

FASE 4. PROTOTIPAR

Objectiu: dissenyar un prototip dels serveis seleccionats i elaborar el Pla d’empresa.

 

Tasques

  1. Esbós i disseny del 3 serveis que s’ofereixen (amb els materials).  
  2. Pensar amb el nom de l’empresa i el logotip.
  3. Fer una recerca sobre les diferents parts que ha de tenir un Pla d’empresa i elaborar el Pla d’empresa de forma col·laborativa.

 

Qué hem de lliurar?

Informe d’innovació:

  1. Infografia amb l’explicació dels serveis. 

Pla d’empresa

 

Competències digitals que es treballen:

CD2: l’alumnat dissenya i desenvolupa prototips digitals dels serveis seleccionats, utilitzant diverses eines per a la creació de continguts i l’elaboració del Pla d’empresa.

CD3: l’alumnat treballa en equip per compartir el desenvolupament dels prototips, comunicant-se i organitzant-se en plataformes digitals.

CD1: l’alumnat realitza recerques per completar el Pla d’empresa, assegurant-se que la informació és adequada i fiable.

 

FASE 5. PROVAR 

Objectiu: validar el prototip d’idea de negoci presentada al Pla d’empresa mitjançant una presentació power point que s’exposa davant la resta d’equips .

 

Tasques

  1. Fer una presentació power point del Pla d’empresa. 
  2. Exposar la presentació power point del Pla d’empresa davant la resta de la classe.
  3. Ajustaments en el prototip basats en el feedback rebut i revisió del pla d’empresa per assegurar la seva viabilitat econòmica i financera.  

 

Qué hem de lliurar?

Presentació power point del Pla d’empresa.

Informe de millores a la resta d’equips. 

Pla d’empresa (millorat). 

 

Competències digitals que es treballen:

CD3: Fan la presentació del Pla d’empresa davant la classe i interaccionen amb els companys per obtenir feedback, promovent un ús reflexiu de la seva presència digital.

CD2: Utilitzen eines digitals per elaborar la presentació i millorar el Pla d’empresa, ajustant-se a les recomanacions rebudes.

 

 

  • RECOMANACIONS

 

-Revisar els materials proporcionats. 

-Llegir detingudament el document de l’activitat/projecte

-Revisar la rúbrica d’avaluació (a l’Annex)

 

 

  • CRITERIS DE PUNTUACIÓ

 

-Rúbrica de les competències digitals (25%). Veure Annex 1

-Rúbrica de competències i RA (50%). Veure Annex 2

-Rúbrica de capacitats clau (25%) de l’alumnat. Veure Annex 3

 

 

  • RECURSOS NECESSARIS

 

-Materials penjats al Moodle a l’apartat de l’activitat amb el contingut: 

1.3 Actituds i habilitats emprenedores: creativitat, negociació, dinàmiques de grup,

comunicació, motivació i lideratge.

1.4 Diagnòstic d’actituds emprenedores.

1.5 Factors de risc en la innovació empresarial.

1.7 La internacionalització de les empreses com a oportunitat de desenvolupament i

innovació.

1.8 Pla d’empresa per a una microempresa de serveis d’assessoria o consultoria

administrativa. Viabilitat econòmica i financera.

 

 

  • INDICACIONS DEL LLIURAMENT 

 

Presentació dels documents

Per a la correcta elaboració i presentació d’aquesta activitat cal fer ús de les utilitats de processadors de text que permetin donar un format avançat al document: 

  • Peus de pàgina simètrics: el teu nom i cognoms a la part interna i el número de pàgina a l’externa 
  • Alineació justificada 
  • Separació de paraules a final de línia (guions)
  • Utilització d’estils 
  • Correcció ortogràfica i gramatical 
  • Notes a peu de pàgina, si són necessàries per citar fonts o donar informació extra 
  • Lliurament del document en pdf

 

Citació de les fonts 

Tingues en compte que quan s’utilitzen dades externes, sempre cal citar les fonts. Pots obtenir informació a: https://www.uoc.edu/biblioteca/ca/recursos/gestio-bibliografica-uoc/com_citar.html

 

Un citador automàtic és: https://www.grafiati.com/es/

 

L’activitat cal lliurar-la per part de tots i totes els i les membres de l’equip amb la següent nomenclatura COGNOM DEL PRIMER MEMBRE DE L’EQUIP PER ORDRE ALFABÈTIC_M09UF2_Tr_1, i trameteu-la per aquesta tasca, d’acord a les instruccions de presentació de l’enunicat. 

 

No us oblideu de prémer el botó Trametre tasca quan l’envieu per corregir.

 

Annex 1 rúbrica d’avaluació de competències digitals: 

 

Fase Competència Indicador Nivell 1 (Iniciació) Nivell 2 (Bàsic) Nivell 3 (Avançat) Nivell 4 (Excel·lent)
1. EMPATITZAR CD1  Cerca d’informació Realitza cerques senzilles amb fonts limitades i no verificades. Fa cerques bàsiques amb fonts parcialment fiables. Utilitza cerques avançades amb fonts fiables i citades. Realitza cerques profundes amb fonts diverses, fiables, i ben referenciades.
CD2  Ús d’eines digitals Utilitza eines digitals de manera bàsica amb errors freqüents. Fa ús de les eines digitals per construir el mapa d’empatia amb suport. Maneja eines digitals amb seguretat per crear mapes ben estructurats. Domina diverses eines digitals per crear un mapa d’empatia complet i atractiu.
CD3  Treball en equip amb eines virtuals Participa poc en la col·laboració, només en moments puntuals. Col·labora amb aportacions simples i alguna interacció. Contribueix activament amb idees i participa regularment. Col·labora de manera destacada, promovent la participació i liderant la comunicació.
2. DEFINIR CD1 Revisió d’informació Revisa informació sense criteri crític. Verifica informació bàsica amb orientació. Revisa informació amb criteris de coherència per definir el repte. Revisa i valida informació exhaustivament, assegurant la seva coherència i rellevància.
CD2  Gestió d’eines visuals Utilitza eines visuals amb dificultat i assistència constant. Fa servir eines visuals amb resultats senzills. Maneja eines visuals per crear una infografía estructurada. Utilitza eines avançades per crear infografies col·laboratives impactants i creatives.
CD3  Treball col·laboratiu mitjançant eines digitals Contribueix mínimament a l’elaboració de la infografia. Participa ocasionalment amb suport extern. Treballa col·laborativament amb comunicació fluida. Fomenta i gestiona la col·laboració en línia, assegurant una contribució efectiva de tot l’equip.
3. IDEAR CD2  Documentació del procés Documenta de manera simple amb errors en l’ús d’eines digitals. Utilitza eines digitals bàsicament per documentar el brainstorming. Fa un ús correcte i efectiu d’eines per registrar el procés i resultats. Utilitza eines digitals avançades per documentar, sintetitzar i presentar idees de manera eficient i creativa.
CD3  Participació en el brainstorming Aporta idees limitades i poc desenvolupades. Contribueix amb algunes idees i comentaris simples. Participa activament amb idees ben pensades i argumentades. Genera idees innovadores, coordina la sessió i facilita la participació activa de l’equip.
4. PROTOTIPAR CD1  Cerca de fonts per al Pla d’empresa Fa cerques limitades amb fonts dubtoses. Realitza cerques útils amb fonts poc verificades. Utilitza cerques avançades amb fonts fiables per elaborar el Pla d’empresa. Realitza cerques completes amb fonts diverses i validació exhaustiva.
CD2  Creació de prototips Utilitza eines digitals amb resultats bàsics. Dissenya prototips digitals amb suport i errors puntuals. Crea prototips digitals amb eines diverses de manera efectiva. Desenvolupa prototips digitals professionals amb eines avançades i integració creativa.
CD3  Col·laboració en el desenvolupament Col·labora mínimament en el disseny del prototip. Participa ocasionalment amb contribucions senzilles. Treballa en equip amb comunicació eficient. Promou i lidera la col·laboració amb un treball compartit i coordinació destacada.
5. PROVAR CD2 Elaboració de presentacions Crea presentacions digitals bàsiques amb errors. Fa presentacions digitals senzilles amb suport extern. Elabora presentacions ben estructurades i visuals. Dissenya presentacions impactants utilitzant eines digitals avançades amb fluïdesa.
CD3  Interacció amb feedback Presenta amb seguretat limitada i accepta poc feedback. Participa en la presentació i accepta feedback amb suport. Interactua activament amb el públic i utilitza feedback per millorar. Lidera la presentació, respon de manera reflexiva i utilitza el feedback per fer millores significatives al Pla d’empresa.

 

Annex 2 rúbrica d’avaluació de competències professionals i RA: 

 

Fase RA CA Indicadors Nivell 1 (Iniciació) Nivell 2 (Bàsic) Nivell 3 (Avançat) Nivell 4 (Excel·lent)
1. EMPATITZAR RA1. Descriu les característiques inherents a la innovació empresarial relacionant-les amb

l’activitat de creació d’empreses.

1.4 Diagnòstic d’actituds emprenedores.

1.3 Actituds i habilitats emprenedores: creativitat, negociació, dinàmiques de grup,

comunicació, motivació i lideratge.

Identificació de necessitats Les necessitats són vagues i poc concretes, amb poca relació amb els clients potencials. Es descriuen algunes necessitats, però manquen detall i comprensió profunda. Les necessitats identificades són adequades i clares per al perfil del client potencial. Les necessitats són profundes, amb una comprensió excel·lent de la realitat del client i de les seves necessitats específiques.
Elaboració del mapa d’empatia Mapa incomplet o poc clar en les dimensions del client. El mapa inclou algunes dimensions però no aprofundeix prou en les emocions o perspectives del client. Mapa d’empatia ben elaborat amb totes les dimensions bàsiques del client clarament definides. Mapa d’empatia complet, amb detalls profunds que reflecteixen una empatia i comprensió avançades del client potencial.
Informe d’innovació Informe poc estructurat o que no reflecteix les necessitats identificades. Informe bàsic amb estructuració mínima, però millorable en claredat i profunditat. Informe ben estructurat amb una bona presentació de les necessitats dels clients. Informe clar, detallat i amb una excel·lent estructura que sintetitza les necessitats dels clients de manera precisa.
2. DEFINIR 1.5 Factors de risc en la innovació empresarial.

1.3 Actituds i habilitats emprenedores: creativitat, negociació, dinàmiques de grup,

comunicació, motivació i lideratge.

Anàlisi del problema El problema no es defineix clarament o manca de coherència. El problema es descriu de manera general, però amb alguns aspectes rellevants. El problema es defineix de manera coherent i adient, reflectint les necessitats recollides. Definició clara, específica i coherent del problema, que mostra comprensió crítica i detallada.
Infografia col·laborativa Infografia amb informació poc organitzada o incompleta. La infografia mostra la informació però amb limitacions visuals o de claredat. Infografia clara i coherent, amb informació rellevant i ben presentada. Infografia visualment atractiva, estructurada i amb informació completa que sintetitza les necessitats i el repte.
3. IDEAR 1.3 Actituds i habilitats emprenedores: creativitat, negociació, dinàmiques de grup,

comunicació, motivació i lideratge.

1.5 Factors de risc en la innovació empresarial.

1.3 Actituds i habilitats emprenedores: creativitat, negociació, dinàmiques de grup,

comunicació, motivació i lideratge.

Generació d’idees Idees poc innovadores o no alineades amb el problema identificat. Les idees són útils, però manquen originalitat o no cobreixen totes les necessitats. Idees innovadores i alineades amb el problema, mostrant una comprensió de les necessitats. Idees molt creatives, originals i específicament dirigides a resoldre el problema identificat de manera innovadora.
Selecció i justificació de les millors idees No es justifica la selecció o els arguments són poc coherents. Selecció d’idees amb justificació limitada o poc específica. Selecció adequada amb una justificació clara i argumentada. Selecció excel·lent amb justificació detallada, que reflecteix criteris ben pensats i arguments sòlids.
Presentació de les idees Les idees es presenten de manera desorganitzada o incompleta. Presentació bàsica amb la informació essencial, però mancada de claredat. Presentació clara i ben organitzada de les tres idees seleccionades. Presentació completa, ben estructurada i visualment atractiva de les tres idees seleccionades.
4. PROTOTIPAR 1.8 Pla d’empresa per a una microempresa de serveis d’assessoria o consultoria

administrativa. Viabilitat econòmica i financera.

1.7 La internacionalització de les empreses com a oportunitat de desenvolupament i

innovació.

1.3 Actituds i habilitats emprenedores: creativitat, negociació, dinàmiques de grup,

comunicació, motivació i lideratge.

Disseny del prototip Prototip poc desenvolupat, amb detalls incomplets o poc visuals. Prototip adequat però amb alguns elements bàsics mancats de detall o coherència. Prototip complet amb detall, mostrant comprensió del servei i del públic objectiu. Prototip detallat, creatiu i atractiu, que mostra una excel·lent adequació al públic i al problema.
Pla d’empresa Pla incomplet, sense coherència o sense parts bàsiques. Pla bàsic amb totes les parts, però que manquen profunditat i claredat. Pla complet i ben estructurat, amb una bona descripció de cada secció. Pla molt ben estructurat, detallat i amb informació clara sobre la viabilitat i els recursos necessaris.
5. PROVAR 1.8 Pla d’empresa per a una microempresa de serveis d’assessoria o consultoria

administrativa. Viabilitat econòmica i financera.

1.7 La internacionalització de les empreses com a oportunitat de desenvolupament i

innovació.

1.3 Actituds i habilitats emprenedores: creativitat, negociació, dinàmiques de grup,

comunicació, motivació i lideratge.

Presentació de la proposta Presentació poc clara, amb una estructura desorganitzada o poc detall. Presentació bàsica però amb mancances en la claredat o en la visualització. Presentació clara i ben estructurada, amb una bona explicació del Pla d’empresa. Presentació excel·lentment estructurada, atractiva i persuasiva que explica de manera clara el Pla d’empresa.
Feedback i ajustaments Feedback poc considerat o sense aplicació en els ajustaments del pla. Es mostra certa consideració del feedback, però amb ajustaments poc rellevants. Ajustaments adequats al Pla d’empresa seguint el feedback rebut. Ajustaments complets, detallats i que reflecteixen una resposta crítica i constructiva al feedback rebut.

 

Annex 3 rúbrica d’avaluació de capacitats clau: 

 

Capacitat clau Nivell 1 (Iniciació) Nivell 2 (Bàsic) Nivell 3 (Avançat) Nivell 4 (Excel·lent)
Autonomia Depèn constantment de l’ajuda del professor per completar les tasques. Requereix ajuda ocasional del professor; mostra intents d’autogestió però amb limitacions. Executa la major part del treball de forma autònoma i amb confiança. Funciona completament de forma independent, gestionant les tasques amb seguretat i eficàcia, mostrant iniciativa per resoldre problemes sense suport extern.
Iniciativa/Organització del Treball Rara vegada pren la iniciativa per iniciar les tasques; manca d’organització en el treball. Inicia les tasques quan se li demana; planificació bàsica però amb algunes mancances en la coordinació. Pren la iniciativa per iniciar les tasques de manera proactiva; planifica adequadament establint mecanismes de coordinació i control de la informació. Constantment pren la iniciativa, impulsant el treball de l’equip; planifica excel·lentment amb estratègies eficients i sistemàtiques per coordinar i controlar el treball, optimitzant processos quan és possible.
Responsabilitat No compleix les tasques encomanades o les completa de manera inadequada; mostra poc interès a col·laborar o participar. Completa les tasques amb certa incertesa o manca de qualitat; col·labora ocasionalment sense compromís constant. Executa correctament les tasques encomanades; mostra disposició a col·laborar i participar activament. Supera les expectatives en l’execució de les tasques encomanades; promou la col·laboració i la participació dins de l’equip, fomentant un bon ambient de treball.
Relació Interpersonal/Comunicació Comunica poc o de manera inapropiada amb companys i professorat; no escolta activament, interromp o ignora els altres; mostra poc empatia i un tracte hostil. Comunica de forma bàsica, però amb mancances en l’assertivitat; escolta de manera parcial; mostra empatia de manera ocasional amb un tracte adequat. Comunica de forma assertiva amb companys i professorat; escolta de forma activa i entenedora; mostra empatia i comprensió de les necessitats i emocions dels altres amb un tracte cordial. Comunica de manera excel·lent, fomentant el diàleg constructiu i la resolució de conflictes; escolta activament i demostra comprensió profunda; demostra empatia excel·lent, creant un ambient inclusiu i respectuós.
Autoestima/Autoconfiança Mostra poca confiança en les seves capacitats; no reconeix els seus punts febles ni les seves potencialitats; reacciona negativament davant el fracàs. Mostra confiança limitada, depenent de situacions; reconeix alguns punts febles i potencialitats amb poca profunditat; reconeix errors però amb dificultats per acceptar-los. Mostra confiança en si mateix i les seves capacitats; identifica clarament els seus punts febles i potencialitats; accepta el fracàs i reconeix els errors de manera constructiva. Demostra alta confiança en si mateix, influenciant positivament l’equip; treballa per millorar punts febles i aprofitar potencialitats; accepta el fracàs, aprenent de cada error i recomençant constantment.
Creativitat i Innovació Mostra poca creativitat o originalitat en les tasques; no busca noves estratègies per organitzar i desenvolupar les tasques. Mostra alguna creativitat, però limitada en les solucions; busca noves estratègies de manera ocasional però sense implementació efectiva. Mostra creativitat i originalitat en les tasques i solucions; busca i estableix noves estratègies per organitzar i desenvolupar les tasques i solucionar problemes. Demostra creativitat excel·lent, aportant solucions innovadores i originals; desenvolupa i implementa estratègies innovadores i eficients, millorant contínuament el procés de treball.
Regulació Emocional Expressa les emocions de manera inapropiada o incontrolada; no gestiona correctament les emocions, afectant el treball en equip; té dificultats per adaptar-se a les circumstàncies canviants. Expressa les emocions de manera parcialment adequada; gestiona les emocions de manera limitada, amb ocasionals afectacions; s’adapta de manera limitada a les circumstàncies canviants. Expressa les emocions de manera adequada i controlada; gestiona correctament les emocions, mantenint un bon ambient de treball; s’adapta adequadament a les circumstàncies canviants. Expressa les emocions de manera excel·lent, facilitant la comunicació i la resolució de conflictes; gestiona excel·lentment les emocions, contribuint a un ambient positiu i productiu; s’adapta excel·lentment, mostrant flexibilitat i resiliència davant canvis inesperats.

 

… i si muntem un negoci de serveis ?está sota llicència CC BY-NC-ND 4.0 

© 2 por F