El curs de competència digital docent ha sigut molt útil per a conèixer infinits recursos per a treballar a l’aula amb una metodologia molt més tecnològica. No només he conegut pàgines webs interessants o funcionalitats per a aplicar en educació, sinó que he aprés on puc trobar infinites experiències que poden ser molt útils en el meu dia a dia a l’aula.

A web 2.0 hi ha infinites aplicacions útils per a cambiar metodologies d’ensenyament, per a apropar-nos cada dia més a l’actual món tecnològic en el qual estan immersos els nostres alumnes.

El punt clau que m’ha despertat aquest curs és la reflexió, la opció de plantejar-nos que qualsevol temàtica es pot enfocar a nivell tecnològic, de la mateixa manera que tampoc tota la programació d’aula ha de ser basada en la tecnologia.

El dossier professional ajuda a fer un recull de totes les experiències i pràctiques dutes al llarg del curs, per tant, dóna peu a mantenir una petita biblioteca individual que en un futur pots consultar.

El futur pròxim és el que he d’utilitzar per poder investigar totes aquelles experiències i aquells programes en els quals hi puc trobar moltes potencialitats per a la programació diària.

La societat està en constant canvi i els infants han passat d’estar jugant al carrer amb allò que trobaven a passar la tarda jugant amb pantalles i altres tecnologies. Per tant, l’educació hauria d’anar de la mà d’aquesta evolució i ser capaç de compaginar aquesta tecnologia en el dia a dia.

Però per poder dur-lo a terme, cal començar per la base, els mestres han de tenir els coneixements per a poder portar-ho a l’aula, ja que sovint és aquest el problema.

Cada escola és un món, però l’equip humà és qui decideix fins a on arriba les noves tecnologies per als infants del seu entorn escolar.