1. Selecció de la unitat didàctica
    Alumnes de cicles formatius. Activitat feta amb els alumnes de 1r curs d’Imatge i Diagnòstic. 
  2. Selecció del recurs digital
    En aquest cas he fet servir el genially. Imatge interactiva
  3. Disseny de l’activitat
    COMPETÈNCIA DEL MÒDUL TAXONOMIA DE BLOOM i DUA  RECURS DIGITAL
    Competència professional N. “Generar entorns segurs en el desenvolupament del seu treball i el del seu equip, supervisant i aplicant els procediments de prevenció de riscos laborals i ambientals, d’acord amb el que estableix la normativa i els objectius de l’empresa”

    Mòdul Professional de FOL (formació i Orientació laboral) Unitat Formativa 2 prevenció de Riscos Laborals. Nucli Formatiu 2. “pla de prevenció”

    TAXONOMIA DE BLOOM

    recordar: el que s’ha explicat al voltant de la prevenció de riscos laborals. Recuperar la graella de categorització de riscos,  

    comprendre: quins són els riscos i la seva classificació

    aplicar: a una situació concreta de treball escollida pels alumnes. 

    analitzar: els riscos d’un espai concret. 

    crear: a partir d’una imatge, recrear una situació i determinar els riscos. 

    Genially
    DUA

    A nivell d’expressió, si bé a tothom se li va demanar fer un genially, en concret una imatge interactiva, cada grup podia escollir el context amb el que volia treballar.

    TASQUES (enunciat) MATERIAL DIGITAL
    En aquesta activitat farem servir el programa genially, en concret l’aplicació d’imatge interactiva. 

    En primer lloc cal cercar una fotografia a google imatges d’un lloc de treball. Un cop tingueu la fotografia, i després d’observar els diferents espais, situareu a la fotografia utilitzant els “elements interactius” punts de perill, de possibles accidents de treball. 

    Seguidament, a partir del quadre de classificació de riscos laborals que us proporciono    i l’esquema d’anàlisi que hem fet servir a la unitat com a quadre de prevenció (en el que està inclòs el codi, les conseqûències, la prioritat d’intervenció, i el grau de risc), heu de fer l’anàlisi de la situació i pensar una possible mesura de prevenció. 

    Aquest informació quedarà inclosa a la imatge interactiva a partir de la possibilitat de “finestra” que ens dóna l’element interactiu del genially. 

    https://app.genial.ly/

    video “Cómo crear una imagen interactiva con genially”

     

  4.  Analitzar i reflexionar sobre la posada en pràctica:
    Les tecnologies digitals emprades afavoreixen l’assoliment dels objectius d’aprenentatge per part de l’alumnat? En aquest cas sí, ja que han hagut d’aplicar els coneixements que havíem impartit. És molt visual, la fotografía posa en situació ala persona. La interactivitat possibilita no només ampliar la informació sinó interactuar amb els alumne
    En cas que no, quins altres recursos es poden utilitzar en substitució d’aquests? Si no haguessin emprat el recurs tecnològic haguessim demantat portar retalls de revistes o diaris en les que es veiessin espais de treball i fer el mateix a través d’un mural 
    Són realment necessaris els recursos digitals per aquesta programació? Afavoreixen moltíssim la comprensió ja que situa a l’alumne en diferents espais de treball i en els riscos que pot haver-hi.

    Permet després la discussió, quan es presenta a l’aula i la resta de companys de vegades assenyalen altres riscos que veuen en la mateixa imatge.

    T’han sorgit problemes quan hi has integrat les tecnologies digitals? Al principi resistències per part dels alumnes que són més grans i no estan tan avesats a la tecnologia. 
    En cas que sí, com has afrontat l’imprevist? En cas que no, quin problema creus que et podria haver sorgit i com el podries haver resolt? Vaig fer una classe sobre genially prèvia i havien vist el video. Vaig acompanyar en tot moment l’activitat

    5. Documentar la pràctica

video amb les evidències