En aquest cas he confeccionat un KAHOOT. Aquest recurs interactiu que afavoreix l’autoavaluació dels aprenentatges és molt estimat entre les alumnes, però requereix sempre fer una lectura molt ràpida.
Tenim algunes alumnes amb Necessitats Específiques d’accès al llenguatge per incorporació tardana, i alguna alumna diagnosticada de dislexia. A aquestes alumnes els hi costa poder arribar de vegadesa contestar, per la rapidesa i de vegades, com els hi passa en els examens tipus test, per què confonen les respostes.
Hem fet servir el kahoot per repassar un proper examen, i he afegit tres condicionants.
- imatges que es trobaven en el power point base de l’estudi, que facilita el reconeixement del tema
- respostes diferenciades (no semblants entre elles)
- temps suficient (20 segons per pregunta) per a que puguin tenir prou temps per llegir les preguntes.
Aquí comparteixo el kahoot del crèdit de Relacions en el Treball (R.E.T) per a les i els laumnes del cicle de TCAI.
i una fotografia de l’evidència, al fons el Kahoot.

I un exemple de pregunta. Aquest diagrama és el mateix aportat en el power que han estudiat.

Considero que com a punts forts cal dir que com que tenien el link obert al moodle, poden consultar i fer el joc les vegades que calguim ajudant així a la retenció de conceptes. El fet de fer-ho el primer cop a l’aula, com qualsevol altre activitat gamificada, augmenta la motivació dels alumnes i els entrena per a la prova avaluativa. Com a punts a millorar, crec que caldria després del joc fer alguna tasca per donar-li a les respostes concretes un raonament i una relació entre elles que permetin tenir una visió global del tema. Sinó, podem caure en treballar allò concret i oblidar-nos de la comprensió general.
Deixa un comentari