Informe de resultats de l’autoavaluació de competències digitals docents
Introducció
Aquest informe resumeix els resultats de l’autoavaluació de competències digitals docents realitzada a través de l’eina SELFIEforTEACHERS. L’avaluació es va dur a terme el 29 de gener de 2025 i va abastar les sis àrees que constitueixen la competència digital docent: compromís professional, continguts digitals, ensenyament i aprenentatge, avaluació i retroalimentació, empoderament de l’alumnat i facilitar la competència de l’alumnat.
Resultats generals
Després de l’autoavaluació, s’ha determinat que el nivell de competència digital docent actual se situa en un 68%, la qual cosa correspon al nivell C1, però just superat el nivell B2 o expert, que sembla més realista en aquest cas. El resultat assolit indica un coneixement profund i una aplicació crítica i reflexiva de les tecnologies digitals en la pràctica docent.
Resultats per àrea
A continuació, es detallen els resultats obtinguts en cadascuna de les sis àrees de la competència digital docent:
Àrea 1: Compromís professional (83%, Líder C1)
En aquesta àrea, es destaca la capacitat d’utilitzar les tecnologies digitals per millorar la comunicació amb l’alumnat, professorat i famílies, així com per administrar entorns d’aprenentatge en línia.
S’ha demostrat un fort compromís amb la promoció de pràctiques col·laboratives i la reflexió crítica sobre l’ús de les tecnologies digitals en la pràctica docent.
Àrea 2: Continguts digitals (60%, Expert B2)
S’ha evidenciat la capacitat de cercar, seleccionar, crear, modificar, gestionar i compartir recursos digitals de forma efectiva.
S’observa un bon maneig de les llicències de drets d’autor i la protecció de dades confidencials.
Àrea 3: Ensenyament i aprenentatge (63%, Expert B2)
S’ha demostrat la capacitat de dissenyar, desenvolupar i posar en pràctica l’aprenentatge utilitzant tecnologies digitals per millorar els resultats d’aprenentatge.
Es destaca la capacitat d’utilitzar les tecnologies digitals per proporcionar retroalimentació, promoure la col·laboració i l’aprenentatge autorregulat, i explorar noves experiències d’aprenentatge.
Àrea 4: Avaluació i retroalimentació (67%, Expert B2)
S’ha evidenciat la capacitat d’utilitzar les tecnologies digitals per afavorir l’avaluació formativa i sumativa de l’aprenentatge, així com per reunir i analitzar proves referents als processos i resultats d’aprenentatge.
S’observa una bona gestió i expertesa de les tecnologies digitals per proporcionar retroalimentació a l’alumnat i facilitar la planificació de mesures addicionals.
Àrea 5: Empoderament de l’alumnat (54%, Expert B2)
S’ha demostrat la capacitat d’utilitzar les tecnologies digitals per atendre les diverses necessitats d’aprenentatge de l’alumnat, promoure el seu compromís actiu i creatiu amb el seu aprenentatge, i assegurar l’accés als recursos digitals i a les activitats d’aprenentatge de tot l’alumnat.
Àrea 6: Facilitar la competència de l’alumnat (64%, Expert B2)
S’ha evidenciat la capacitat d’incorporar activitats d’aprenentatge que requereixin a l’alumnat usar les tecnologies digitals per cercar, avaluar i administrar informació i dades, comunicar-se i col·laborar, expressar-se a través de mitjans digitals, usar les tecnologies digitals de forma segura i responsable, i comprendre i resoldre problemes.

Conclusió
Els resultats de l’autoavaluació indiquen un nivell superat de B2, expert en competència digital docent i just a l’inici del nivell C1. S’observa un sòlid coneixement i una aplicació crítica i reflexiva de les tecnologies digitals en la pràctica docent en totes les àrees avaluades. S’observa curiositat permanent i obertura cap a noves idees, l’experimentació, el canvi d’estratègies i ús de recursos digitals, per tal d’obtenir millors resultats en l’aprenentatge de l’alumnat. Es recomana continuar desenvolupant les competències digitals a través de la formació i pràctica de noves tecnologies, la reflexió crítica sobre la pràctica docent i l’intercanvi de coneixements amb altres docents.

Deixa un comentari