En primer lloc, he decidit modificar l’activitat de consolidació inicialment plantejada, que consistia a escriure una carta o un correu electrònic sobre les rutines diàries utilitzant el present simple a un alumne en un país estranger i la posterior coavaluació entre companys. Aquesta activitat està dissenyada per reforçar les habilitats d’expressió escrita i compartir coneixements personals amb alumnes d’un altre context cultural. L’objectiu és practicar estructures bàsiques en anglès mentre es fomenta la comunicació i l’intercanvi cultural.
En segon lloc, respecte a les modificacions, he introduït Google Drive com a eina digital clau. Els alumnes redacten les seves cartes en un document compartit, que permet la col·laboració i el feedback entre companys. A més, la coavaluació es realitza en línia, utilitzant les funcions de comentaris per fer suggeriments i revisar el treball d’altres. Aquest enfocament fomenta l’autonomia de l’alumnat, els permet gestionar els seus propis processos d’aprenentatge i potencia el treball cooperatiu.
Aquesta adaptació té especialment en compte la diversitat de l’aula. Google Docs facilita l’accés a eines com correctors ortogràfics, dictats per veu i l’ajust de format per a alumnes amb dificultats com la dislèxia. A més, el treball en passos estructurats i la revisió col·laborativa proporcionen un suport addicional per als alumnes amb necessitats especials, promovent un entorn d’aprenentatge inclusiu i empoderador per a tothom.
Finalment, aquí podeu accedir a una presentació que he fet sobre la modificació de l’activitat que he realitzat i a la reflexió en mode d’àudio que faig durant la mateixa presentació.
Deixa un comentari