Sóc Jose Manuel Borrás Orón, docent d’anglés. Aquesta es la meua tasca final per al curs de Competència Digital Docent B1. El meu tutor és David de Pablo López.

A continuació, resumiré les tasques que he realitzat durant aquest curs i com han contribuït a la millora de la meua SdA, titulada The English Network.

La primera tasca va consistir en la integració de recursos digitals a la SdA. Per a aquesta activitat, vaig seleccionar Plickers, Padlet i Google Drive com a eines principals, ja que faciliten la interacció, la col·laboració i l’organització del contingut digital en l’aula.

La segona tasca estava enfocada a l’empoderament de l’alumnat. En aquest apartat vaig identificar diverses necessitats: la gestió del temps, l’accessibilitat visual, els problemes d’expressió escrita i la manca de concentració. Per a superar aquests reptes, vaig decidir utilitzar Google Drive com a eina digital inclusiva que ajuda a cobrir aquestes necessitats i fomenta una educació més equitativa.

Posteriorment, vaig crear continguts digitals per a la següent tasca amb Exlearning, una eina que em va permetre dissenyar materials interactius i dinàmics. En el mòdul 5, per a realitzar l’avaluació i retroacció de l’alumnat, vaig escollir Google Classroom com a plataforma per la seua funcionalitat i facilitat d’ús en la gestió de tasques i feedback.

Finalment, en la tasca per al desenvolupament de les competències digitals de l’alumnat, vaig dissenyar una nova activitat inicial que treballa aspectes clau com l’alfabetització mediàtica, la creació de continguts, la col·laboració en línia i la ciutadania digital activa.

Malgrat els avantatges de la digitalització, he identificat algunes barreres per a la implementació d’aquesta SdA: els alts ràtios d’alumnat, la manca de formació digital del professorat i la falta de conscienciació dels estudiants sobre la utilitat de les activitats digitalitzades.