Una EVA pot millorar la meva pràctica a l’aula ja que permet tenir un espai on es pot tenir una connexió ràpida, directa i personalitzada amb l’alumnat. Això implica que es pot utilitzar aquest espai per penjar material de consulta i estudi per l’alumnat, realitzar tasques avaluables i de reforç adaptades a les necessitats de cada alumne i poder fer un seguiment més individual i directe del seu aprenentatge al llarg d’un curs escolar.

En aquest curs hem vist dos EVA, el moodle i el classroom.

Pel que fa al moodle, considero que els punt forts que té són la varietat de recursos que es poden crear i incorporar dins d’un curs, així com les diferents eines d’avaluació que es poden escollir. També és molt important el fet que es poden fer còpies de seguretat, importar cursos i reiniciar-los. Tanmateix, considero que és una mica més dificil o menys poc intuïtiu d’utilitzar que l’altre EVA que hem vist en aquest curs, el classroom, ja que el fet que tingui moltes opcions alguns cops fa difícil trobar el que busques.

Per altra banda, el classroom permet fer les accions que són necessàries per realitzar un bon seguiment i avaluació de l’aprenentatge de l’alumnat, també de manera individualitzada, i és més senzill i intuïtiu d’utilitzar respecte el moodle. El disseny de la plataforma també és una mica més agradable i visual de cara a l’alumnat. Tot i així, considero que no és una eina tant potent com el moodle ja que els paràmetres i recursos que pots crear o gestionar no són tant àmplis com els que pots trobar al moodle (mètodes d’inscripició, d’avaluació, de creació i incorporació d’activitats, importació de cursos, còpies de seguretat, restricció a l’hora de completar una activitat…).

A partir de la realització d’aquest curs he incorporat a l’aula les activitats JClic, el Glossari i la restricció de realitzar una activitat condicionada a que l’anterior estigui aprovada. Considero que les activitats JClic són molt útils per repassar i consolidar els sabers que s’han treballat a classe d’una manera interactiva i atractiva per l’alumnat. El glossari l’he incorporat perquè últimament he detectat que els alumnes tenen una manca de vocabulari i és una forma que treballin el vocabulari específic de cada tema. Finalment, la restricció de realitzar una activitat condicionada a que l’anterior estigui aprovada l’he incorporat perquè és molt útil per seguir un ordre a l’hora de consolidar els coneixements, ja que sense haver assolit uns coneixements no es pot avançar.