El recurs escollit és un simulador de la llei d’ohm amb la plataforma PhET per utilitzar-lo a l’assignatura de tecnologia a 2n d’ESO. https://phet.colorado.edu/es/simulations/ohms-law

  1. Qualitat Tècnica:

El recurs és compatible amb els dispositius i el programari utilitzat a l’aula. [Sí]

És fàcil d’usar i intuïtiu. [Sí]

  1. Veracitat:

Les fonts d’informació són fiables. [Sí]

La informació és consistent amb altres fonts de prestigi? [Sí]

  1. Rellevància:

El recurs està alineat amb els objectius del currículum. [Sí]

És adequat per al nivell educatiu de l’alumnat. [Sí]

  1. Protecció i Gestió:

El recurs respecta els drets d’autor? [Sí]

Es pot catalogar i posar a disposició de manera segura en entorns educatius? [Sí]

Recurs

Qualitat tècnica

Veracitat

Rellevància

Protecció i gestió

Simulador PhET llei d’ohm

[Sí]

[Sí]

[Sí]

[Sí]

Descripció

El simulador utilitza HTML5 que es pot executar en iPads, Chromebooks, PC, Mac i Linux. A més a més disposa d’una interfície fàcil d’entendre i d’utilitzar, ja que disposa de botons per pujar i baixar el voltatge i la intensitat.

PhET és un repositori on es pot trobar activitats i simulacions desenvolupades a partir d’aquest sistema (PhET), que està desenvolupat per la Universitat de Colorado.

Dins del currículum hi ha els sabers de muntatge d’esquemes elèctrics, així com també la competència específica 4 que tracta sobre representar esquemes tècnics mitjançant eines digitals. Paral·lelament, com funciona l’electricitat i la llei d’ohm s’explica a 2n d’ESO.

Es pot utilitzar el simulador de forma gratuïta i PhET utilitza una llicència Creative Commons Attribution 4.0 (CC-BY 4.0). Pel que fa a la disposició segura als entorns digitals, es pot enllaçar el simulador a un entorn EVA que tingui restringit l’accés a l’alumnat, que només pot entrar amb contrasenya i sense poder editar el contingut.

He escollit aquest recurs ja que permet explicar la llei d’ohm d’una manera més interactiva, amb la finalitat que l’alumnat pugui experimentar i assolir els conceptes treballats a classe. Com es pot veure a la taula que es mostra al mateix article, compleix amb tots els criteris d’avaluació per a ser un bon recurs que fomenti l’aprenentatge, ja que és compatible amb qualsevol sistema operatiu, és fàcil i intuïtiu d’utilitzar gràcies als botons que té, està desenvolupat amb un sistema facilitat per una universitat, treballa un dels sabers del currículum de l’assignatura i està adaptat a un saber adequat per 2n d’ESO i respecta els drets d’autor ja que es pot utilitzar mitjançant una llicència CC-BY 4.0. Finalment es pot utilitzar eficaçment en un context educatiu ja que es pot penjar l’enllaç a un entorn EVA i que l’alumnat pugui utilitzar el simulador quan ho necessiti. També es pot afegir activitats relacionades amb l’ús d’aquest simulador com pot ser algun qüestionari amb retroacció immediata (autocorrecció).