El recurs escollit és un simulador de la llei d’ohm amb la plataforma PhET per utilitzar-lo a l’assignatura de tecnologia a 2n d’ESO. https://phet.colorado.edu/es/simulations/ohms-law
-
Qualitat Tècnica:
El recurs és compatible amb els dispositius i el programari utilitzat a l’aula. [Sí]
És fàcil d’usar i intuïtiu. [Sí]
-
Veracitat:
Les fonts d’informació són fiables. [Sí]
La informació és consistent amb altres fonts de prestigi? [Sí]
-
Rellevància:
El recurs està alineat amb els objectius del currículum. [Sí]
És adequat per al nivell educatiu de l’alumnat. [Sí]
-
Protecció i Gestió:
El recurs respecta els drets d’autor? [Sí]
Es pot catalogar i posar a disposició de manera segura en entorns educatius? [Sí]
|
Recurs |
Qualitat tècnica |
Veracitat |
Rellevància |
Protecció i gestió |
|
Simulador PhET llei d’ohm |
[Sí] |
[Sí] |
[Sí] |
[Sí] |
|
Descripció |
El simulador utilitza HTML5 que es pot executar en iPads, Chromebooks, PC, Mac i Linux. A més a més disposa d’una interfície fàcil d’entendre i d’utilitzar, ja que disposa de botons per pujar i baixar el voltatge i la intensitat. |
PhET és un repositori on es pot trobar activitats i simulacions desenvolupades a partir d’aquest sistema (PhET), que està desenvolupat per la Universitat de Colorado. |
Dins del currículum hi ha els sabers de muntatge d’esquemes elèctrics, així com també la competència específica 4 que tracta sobre representar esquemes tècnics mitjançant eines digitals. Paral·lelament, com funciona l’electricitat i la llei d’ohm s’explica a 2n d’ESO. |
Es pot utilitzar el simulador de forma gratuïta i PhET utilitza una llicència Creative Commons Attribution 4.0 (CC-BY 4.0). Pel que fa a la disposició segura als entorns digitals, es pot enllaçar el simulador a un entorn EVA que tingui restringit l’accés a l’alumnat, que només pot entrar amb contrasenya i sense poder editar el contingut. |
He escollit aquest recurs ja que permet explicar la llei d’ohm d’una manera més interactiva, amb la finalitat que l’alumnat pugui experimentar i assolir els conceptes treballats a classe. Com es pot veure a la taula que es mostra al mateix article, compleix amb tots els criteris d’avaluació per a ser un bon recurs que fomenti l’aprenentatge, ja que és compatible amb qualsevol sistema operatiu, és fàcil i intuïtiu d’utilitzar gràcies als botons que té, està desenvolupat amb un sistema facilitat per una universitat, treballa un dels sabers del currículum de l’assignatura i està adaptat a un saber adequat per 2n d’ESO i respecta els drets d’autor ja que es pot utilitzar mitjançant una llicència CC-BY 4.0. Finalment es pot utilitzar eficaçment en un context educatiu ja que es pot penjar l’enllaç a un entorn EVA i que l’alumnat pugui utilitzar el simulador quan ho necessiti. També es pot afegir activitats relacionades amb l’ús d’aquest simulador com pot ser algun qüestionari amb retroacció immediata (autocorrecció).
Deixa un comentari