M1. Activitat 2 – Mètodes d’integració de les tecnologies digitals que he dut a terme fins ara a la meva pràctica docent

RESULTATS DEL QÜESTIONARI SELFIE FOR TEACHERS DE L’ARCADI LLORCA

Després de realitzar el qüestionari obtenim els resultats següents:

Basant-me en el resultat del qüestionari SELFIE for TEACHERS que he realitzat, detecto que   les competències les quals tinc els nivells de progressió més baixos són i que és més fàcil per a mí posar-me al dia són:

  • Continguts digitals
  • Facilitar la competència de l’alumnat

Al mateix temps, degut a la meva trajectòria com a professor de Tecnologia, considero que puc posar-lo en pràctica a les meves classes des del primer moment sense cap problema.

Per tal de millorar aquestes competències, cercant al llistat següent de seminaris proposats he trobat dues formacions interessants:

Triaré el segon seminari, sobre el Desenvolupament de la Competència Digital de l’Alumnat pel fet queel puc aprofitar de la millor manera en aquests moments. El puc posar en pràctica de manera immediata, ja que imparteixo matèries on en  resulta més atractiu per poder començar a realitzar aquests tipus de seminaris que desconeixia la seva existència perquè els temes que aborda:

  • Informació i alfabetització digital
  • Comunicació i col·laboració professional
  • Creació de continguts
  • Ús responsable i benestar digital
  • Resolució de problemes

Tenen utilitat a les matèries de l’àmbit tecnològic i cada vegada més, amb els portàtils de dotació, cal considerar els aspectes de benestar digital que personalment no els considerava en la seva justa mesura.

Del seminari de Desenvolupament de la Competència Digital de l’Alumnat (CDA), m’ha agradat molt la part de les experiències dels diferents professors, i veure com es poden utilitzar processos quotidians a la nostra matèria.

A part que es pot adaptar a qualsevol matèria, inclòs als Serveis a la Comunitat amb gent adulta, he prestat més atenció a la participació de Salvador Cervera que és professor de Tecnologia com jo, on a la seva pràctica utilitza eines de fabricació que utilitzen sistemes informàtics, com el tall làser, impressores 3D, ..

Es pot estendre a diferents nivells com Primària, a diferents matèries com l’anglès, ja que es pot contactar amb persones d’altres països treballant la Competència de comunicació. A la Formació Professional es suposa que l’alumnat ja té la Competència Digital de sèrie i la Competència ciutadana dels estudis obligatoris., per exemple, no es deuria explicar com es realitza un document ben maquetat.

L’alumnat s’adapta molt ràpidament a aquestes formes de treball i ells no saben que estan utilitzant per aprendre la Competència Digital i a més a més, no és una experiència o activitat tancada a l’escola, ja que participa gent de fora de l’àmbit educatiu com FabLabs,…

És cert que hi ha una retroalimentació de coneixements amb l’alumnat i això ho fa enriquidor.