DEFINICIÓ DE L’ACTIVITAT:
Es vol treballar a classe els possibles perills que té associat navegar per internet a més a més de les conseqüències pròpies i per a terceres persones, per tal motiu, al Classroom de la matèria Tecnologia de l’ESO 22-23 he proposat la tasca en aquest document (evidència ): El perill a internet, on s’han definit dues activitats motivadores que inclouen el desenvolupament dels temes o contingut vist sobre les competències digitals de l’alumnat. Hem utilitzat com a referència el document: Competències bàsiques de l’àmbit digital.
REFLEXIÓ PER AL DISSENY DE L’ACTIVITAT:
Hem volgut treballar el màxim número d’aspectes de les àrees de competència digital (veure gràfic). Per tal motiu s’ha dissenyat una situació d’ensenyament-aprenentatge tan motivadora com sigui possible, on es fomenti la interacció entre l’alumnat i l’alumnat professor, ja que en una primera fase el professor, guiarà a l’alumnat on fomentarà el debat o enfrontament d’idees i en una segona fase l’alumnat treballarà en equip.

Les competències digitals que treballarà l’alumnat les seleccionarem del següent esquema:
Del llistat de competències digitals hem seleccionat:-
Competència 2. Utilitzar les aplicacions d’edició de textos, presentacions multimèdia i tractament de dades numèriques per a la producció de documents digitals
- Treballem principalment amb el processador de textos del Google Drive i el programari que consideri més adient l’alumnat.
-
Competència 4. Cercar, contrastar i seleccionar informació digital
adequada per al treball a realitzar, tot considerant diverses fonts i
mitjans digitals. - Cal que l’alumnat contrasti les informacions evitant les fake news o les informacions alarmistes.
-
Competència 7. Participar en entorns de comunicació interpersonal
i publicacions virtuals per compartir informació. - Utilitzem el programari o webs en línia per la creació d’infografies.
-
Competència 11. Actuar de forma crítica i responsable en l’ús de les
TIC, tot considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat i d’identitat digital.És important que després de veure els vídeos de l’activitat, l’alumnat pugui reflexionar de manera crítica davant de situacions semblants.
REQUISITS TÈCNICS NECESSARIS:
Per poder dur a terme aquesta situació d’ensenyament-aprenentatge, cal en la primera fase d’un sistema de pantalla o canó de llum per al visionat dels vídeos i que l’alumnat disposi del seu ordinador portàtil de dotació amb auriculars.
L’alumnat cal que sigui capaç de poder navegar per internet de manera segura, pugui treballar amb el Drive, Classroom i processador de textos del Google.
Inclourem els aspectes de ciberseguretat i protecció de dades a l’activitat, ja que és el nucli central d’ella, volem que l’alumnat sigui conscient des del primer moment de la importància de la ciberseguretat i de protegir les seves dades privades, així com oferir-les estratègies de protecció i anonimat a internet.
IMPLEMENTACIÓ DE L’ACTIVITAT:
-
A continuació aportem les evidències de la posada en pràctica de l’activitat començant pel Classroom del professor que és el lloc on compartim l’activitat amb l’alumnat:

Aquí tenim l’activitat proposada a l’alumnat de 3r de l’ESO (evidència ) on també enllacem als Mossos d’Esquadra per si alguna vegada l’alumnat té un problema relacionat amb aquest tema.

Aquesta activitat s’ha programat en dues hores presencials i una hora de treball a casa.
HORES DE TREBALL A CLASSE:
HORA 1: L’alumnat visiona els vídeos amb el professor que fomentarà la reflexió tant individual com en grup.
HORA 2: L’alumnat realitza la infografia per parelles i comparteix el document amb el professor perquè pugui supervisar-lo.

Comprovació pel correu electrònic que s’ha compartit amb el professor el disseny de la infografia (evidència).
Gravació de la realització de la infografia a classe (evidència).
3a HORA: treball a casa on es termina les activitats no finalitzades.
RESULTATS de les infografies (evidències):

REFLEXIÓ FINAL
Al tractar-se d’una activitat on l’alumnat té experiències prèvies, tant personals com d’amics, ens ha facilitat que sigui molt participativa. S’han treballat tots els aspectes relacionats amb les competències digitals, ja que és una activitat preparada per aquest motiu i justament coincideixen tots els aspectes treballats amb les competències digitals seleccionades.


Deixa un comentari