Rellegeixo aquest llibre un cop l’any per no perdre de vista els fonaments de la usabilitat web. Krug remarca, amb un estil molt proper i clar, que hem d’evitar les ambigüitats i no fer pensar innecessàriament al lector del nostre web.
Parla d’acumulació de micropensaments, moltes vegades inconscients, que ens frustren quan ens enfrontem a una interfície mal dissenyada, amb noms de menús que no acaben de ser clars o elements que no semblen el que són.
Alguns dels consells, dels molts que es poden trobar en el llibre:
- En general, és preferible que l’usuari hagi de fer uns quants clics (més profunditat de navegació) que afegir molta informació a les pàgines. El que és important és que aquesta navegació sigui clara, intuïtiva, de manera que es pugui fer en “pilot automàtic”.
- No utilitzis categories o menús “Altres” o “Més opcions”, ja que això genera molta inseguretat. L’usuari no tindrà mai la certesa si en aquesta opció o categoria hi haurà alguna cosa que busca, tot i que hi hagi altres categories o menús que encaixin en el que busca.
- L’usuari té molta pressa. I no es llegirà tota la teva web. Per això, cal tenir una estructura molt clara i amb pocs elements.
- Cal crear jerarquies visuals efectives. Forma, agrupació, color, mida… hi ha diferents eines que ens permeten organitzar la informació.
- Si pots fer alguna cosa significativament més clara, encara que sigui lleugerament incoherent, tria claredat.
Un llibre molt i molt recomanable.


Deixa un comentari