Durant el curs 2024-2025, com a coordinador digital del centre, vaig tenir l’oportunitat de participar en el procés de mentoria del programa Código Escuela 4.0, impulsat pel Ministerio de Educación, Formación Profesional y Deportes. Aquest programa suposava molt més que una actualització tecnològica: era una aposta per repensar l’estratègia digital del centre incorporant-hi el pensament computacional, la programació i la robòtica com a elements clau per afrontar els reptes educatius del futur.
Aquest procés em va fer replantejar el paper que juga la tecnologia a l’aula. Vaig entendre que no es tracta només de disposar de recursos digitals, sinó d’integrar-los pedagògicament amb sentit, de manera transversal i significativa. Les sessions de codocència em van permetre posar-ho en prà ctica de forma col·laborativa, enriquint tant la meva mirada com la dels meus companys, i generant espais d’aprenentatge més oberts i competencials per a l’alumnat.
A més, vaig dedicar temps a investigar i seleccionar materials adequats per presentar una proposta de dotació de robòtica en el marc d’una subvenció de la Generalitat de Catalunya. Aquest exercici va ser molt valuós, ja que em va fer aprofundir en els criteris pedagògics a l’hora de triar recursos tecnològics i pensar en la seva sostenibilitat a llarg termini dins el projecte educatiu del centre.
Aquest procés m’ha ajudat a consolidar la meva mirada crÃtica i pedagògica sobre la tecnologia educativa. Considero que la robòtica i el pensament computacional no són finalitats en si mateixes, sinó instruments potents per desenvolupar competències com la creativitat, la resolució de problemes o el treball en equip. Ha estat una experiència molt enriquidora, que ha reforçat el meu compromÃs amb una educació transformadora i adaptada als temps actuals.