Per l’elaboració d’aqueta part del primer repte. He visualitzat les SA elaborades per l’Institut Nacional de Tecnologies Educatives i de Formació del Professorat (INTEF).

he decidit focalitzar la recerca de Situacions d’Aprenentatge en 1r de Primària. Les dues SA que he triat són les següents:

 

Situació d’aprenentatge 1

Títol de la SA: Nuestros enemigos los plásticos
Àrea principal i subàrees Llengua i literatura de 1r, Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural, Matemàtiques
Autora: Carmen Cañabate Carmona.
Editor: Ministeri d’Educació i Formació Professional
Enllaç web: Enllaç
ODS: Aquesta SA que he triat està enfocada a quines accions provoca i quins efectes té el plàstic cap al planeta i cap la vida. És per aquest motiu, que aquesta SA podria treballar els següents ODS:

–          ODS 11: Ciutats i comunitats sostenibles.

o   11.6: Reduir l’impacte ambiental en les ciutats.

–          ODS 12: Producció i consum responsable

o   12.5 Prevenció, reducció, reciclatge i reutilització dels residus.

–          ODS13: Acció climàtica

o   13.2 Incorporació del canvi climàtic en polítiques, estratègies i plans nacionals.

o   13.3 Millora de l’Educació i sensibilització mediambiental.

–          ODS14: Vida submarina

o   14.1 Prevenció i reducció de la contaminació marina.

o   Gestió dels ecosistemes marins i de costa.

Ús de les TAC Aquesta SA incorpora la visualització de vídeos i imatges amb dispositius. També en les diferents etapes de la SA, hi ha plantejats uns objectius a assolir, i l’altre, la creació d’un vídeo publicitari que conscienciï de la importància de canviar d’hàbits. L’altra, és l’elaboració d’un tríptic publicitari

 

Situació d’aprenentatge 2:

Títol de la SA: ¡3, 2, 1!… Visita nuestra localidad.
Àrea principal i subàrees Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural
Autora: Esther Paños Martínez y Francisco Javier Lahiguera Serrano.
Editor: Ministeri d’Educació i Formació Professional
Enllaç web: Enllaç
ODS Aquesta SA està enfocada a l’alumnat conegui el seu context proper i que identifiqui les accions de la ciutat de forma mediambiental. Les ODS que treballa principalment és la 11, que s’anomena ciutats i comunitats sostenibles. Dins de 11 treballa les següents metes:

–          11.2 Proporcionar accés al transport públic.

–          11.4 Protecció del patrimoni cultural i natural.

–          11.6 Reducció del impacte ambiental en les ciutats.

–          11.7 Proporcionar l’accés a zones verdes i espais públics segurs.

Altres ODS que destaco:

–          ODS4: Educació de qualitat

o   4.1. Assegurar la qualitat de l’educació a l’Educació Bàsica.

o   4.7 Fomentar l’educació global pel Desenvolupament Sostenible.

–          ODS13: Acció climàtica

o   13.3 Millora de l’Educació i sensibilització mediambiental.

–          ODS16: Pau i institucions sòlides.

o   16.7 Foment de la participació ciutadana.

Ús de les TAC Aquesta SA treballa molt les TAC, donat que utilitza programari per la geolocalització, el correu electrònic o fins i tot, la creació d’un vídeo.