Aquesta és l’adaptació de la situació d’aprenentatge proposada al repte 2: “3, 2, 1 Canovelles!
Es pot trobar la mateixa informació a l’apartat de la SA en Mesures i Suports Addicionals i Intensius.
Infant amb lector de pantalla
Activitats inicials:
Ubicant Canovelles amb Google Earth:
Orientacions clares per a l’ús de Google Earth amb instruccions verbals i de text que es puguin llegir amb un lector de pantalla.
Col·laboració entre estudiants per a aquells que podrien necessitar assistència en la navegació amb Google Earth.
Ús de descriptors verbals i imatges accessibles per descobrir la ubicació de Canovelles.
Kahoot: Coneixent el Nostre Municipi:
Veure si Kahoot es compatible i sinó buscar una alternativa al respecte.
Adaptar les preguntes perquè siguin més accessible utilitzant l’ús d’imatges.
Activitats de desenvolupament
Indicacions amb el teclat senzilles.
Llistat de recursos verds i establiments que els estudiants puguin identificar amb Google Earth.
Col·laboració dels companys i companyes.
Facilitar l’accés a l’eina Canva.
Incloure instruccions sonores o d’altres recursos auditius per facilitar la comprensió de les instruccions i el seguiment de la ruta.
Activitats d’estructuració
Instruccions verbals.
Documents accessibles.
Fomentar l’ús d’eines d’assistència per a la creació del vídeo, com subtítols o descripcions verbals.
Activitats d’aplicació
Instruccions verbals.
Ús d’eines de tecnologia assistiva per a la creació del contingut.
Vídeo accessible.
Ús de subtítols.
Infant amb sordera
Activitats inicials:
Preguntes escrites per l’alcalde.
Recursos visuals o amb imatges.
Introduir subtítols al Kahoot.
Activitats de desenvolupament
Etiquetes visuals a Google Earth.
Col·laboració en grup.
informació visual i escrita dels carrers de Canovelles per al Canva.
Recursos visuals complementaris.
Utilització de fletxes per l’activitat de coordenades del conill.
Activitats d’estructuració
Ús de recursos visuals.
Utilització del llenguatge escrit com a prioritari.
Vídeo amb recursos visuals i subtítols.
Activitats d’aplicació
Incloure escrit al vídeo.
Utilització de recursos visuals.
Participació escrita al blog.
Infant amb poca visió
Activitats inicials
Crear un document amb preguntes impresses en gran format i en lletra tàctil perquè l’estudiant pugui tocar-les i llegir-les fàcilment.
Afegir descripcions verbals de les imatges o gràfics que acompanyin les preguntes per proporcionar més context.
Assistència en la lectura.
Proporcionar informació auditiva, com descripcions verbals o comentaris, mentre els estudiants exploren Canovelles a través de Google Earth.
Suport auditiu per la classe de Kahoot.
Activitats de desenvolupament
Utilitzar un mapa gran.
Ajuda per part del docent o les i els companys.
Utilitzar un mapa tàctil que permeti ampliar la imatge.
Activitats d’estructuració
Materials tàctils.
Assistència per part d’un o una companya. També del docent.
Utilitzar l’assistència verbal.
Descriptors verbals al vídeo.
Activitats d’aplicació
Ajuda tàctil
Suport.
Descriptors verbals en el blog.
Expressió oral.
Infant amb TDAH
Activitats inicials
Preguntes creatives a través de dibuixos.
Ajudar a un altre company/a.
Pautes de temps.
Convertir l’activitat en un joc.
Proporcionar petits reptes addicionals.
Dividir instruccions en pasos petits i pautats.
Varietat en les respostes del Kahoot.
Activitats de desenvolupament
Segmentació de l’activitat.
Deixar utilitzar diferents eines de Google Earth.
Resaltar al mapa el municipi de Canovelles.
Permetre l’ús de la crativitat quan s’ha de crear el mapa.
Activitat de coordenades com si fos un joc.
Activitats d’estructuració
Segmentació de l’activitat.
Rotació de grups.
Fitxes interactives.
Introducció d’elements sorpresa a la presentació.
Activitats d’aplicació
Dividir la preparació del vídeo.
Utilització d’elements visuals.
Ambient dinàmic.
Reflexió després de penjar al blog.
Varietat en les formes d’expressió de les activitats per part dels infants.
Deixa un comentari