Aquí podeu observar algunes evidències de la Situació d’Aprenentatge (SA) realitzada amb els infants de 1r de Primària. La implementació d’aquesta SA ha estat un èxit notable. La majoria dels infants han mostrat una gran predisposició a conèixer el seu poble i a explorar com poden contribuir a millorar-lo.

Malgrat això, em va resultar particularment desafiador incorporar Tecnologies de la Informació i Comunicació (TAC) amb infants de 1r de Primària, ja que l’escola prioritza altres àmbits com l’assoliment de la lectoescriptura i el càlcul durant el Cicle Inicial de Primària.

No obstant això, el resultat ha estat un conjunt d’activitats espectaculars, amb un aprenentatge mutu entre els infants i jo mateix. Les fotografies incloses en el portafoli compleixen amb els requisits de la Llei Orgànica de Protecció de Dades, assegurant la privacitat dels alumnes.

Aquesta experiència destaca la capacitat dels infants per abordar temes rellevants, incloent-hi els ODS i la seva disposició a participar activament en el seu entorn. Malgrat les dificultats inicials, l’èxit de la situació d’aprenentatge ressalta la importància d’adaptar les metodologies educatives per involucrar els estudiants en processos significatius d’aprenentatge. Aquesta integració de la tecnologia, tot i els reptes, ha resultat en un avenç substancial tant per als alumnes com per a mi com a educador.