Per l’elaboració d’aqueta part del primer repte. He visualitzat les SA elaborades per l’Institut Nacional de Tecnologies Educatives i de Formació del Professorat (INTEF).

he decidit focalitzar la recerca de Situacions d’Aprenentatge en 1r de Primària. Les dues SA que he triat són les següents:
Situació d’aprenentatge 1
| Títol de la SA: | Nuestros enemigos los plásticos |
| Àrea principal i subàrees | Llengua i literatura de 1r, Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural, Matemàtiques |
| Autora: | Carmen Cañabate Carmona. |
| Editor: | Ministeri d’Educació i Formació Professional |
| Enllaç web: | Enllaç |
| ODS: | Aquesta SA que he triat està enfocada a quines accions provoca i quins efectes té el plàstic cap al planeta i cap la vida. És per aquest motiu, que aquesta SA podria treballar els següents ODS:
– ODS 11: Ciutats i comunitats sostenibles. o 11.6: Reduir l’impacte ambiental en les ciutats. – ODS 12: Producció i consum responsable o 12.5 Prevenció, reducció, reciclatge i reutilització dels residus. – ODS13: Acció climàtica o 13.2 Incorporació del canvi climàtic en polítiques, estratègies i plans nacionals. o 13.3 Millora de l’Educació i sensibilització mediambiental. – ODS14: Vida submarina o 14.1 Prevenció i reducció de la contaminació marina. o Gestió dels ecosistemes marins i de costa. |
| Ús de les TAC | Aquesta SA incorpora la visualització de vídeos i imatges amb dispositius. També en les diferents etapes de la SA, hi ha plantejats uns objectius a assolir, i l’altre, la creació d’un vídeo publicitari que conscienciï de la importància de canviar d’hàbits. L’altra, és l’elaboració d’un tríptic publicitari |
Situació d’aprenentatge 2:
| Títol de la SA: | ¡3, 2, 1!… Visita nuestra localidad. |
| Àrea principal i subàrees | Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural |
| Autora: | Esther Paños Martínez y Francisco Javier Lahiguera Serrano. |
| Editor: | Ministeri d’Educació i Formació Professional |
| Enllaç web: | Enllaç |
| ODS | Aquesta SA està enfocada a l’alumnat conegui el seu context proper i que identifiqui les accions de la ciutat de forma mediambiental. Les ODS que treballa principalment és la 11, que s’anomena ciutats i comunitats sostenibles. Dins de 11 treballa les següents metes:
– 11.2 Proporcionar accés al transport públic. – 11.4 Protecció del patrimoni cultural i natural. – 11.6 Reducció del impacte ambiental en les ciutats. – 11.7 Proporcionar l’accés a zones verdes i espais públics segurs. Altres ODS que destaco: – ODS4: Educació de qualitat o 4.1. Assegurar la qualitat de l’educació a l’Educació Bàsica. o 4.7 Fomentar l’educació global pel Desenvolupament Sostenible. – ODS13: Acció climàtica o 13.3 Millora de l’Educació i sensibilització mediambiental. – ODS16: Pau i institucions sòlides. o 16.7 Foment de la participació ciutadana. |
| Ús de les TAC | Aquesta SA treballa molt les TAC, donat que utilitza programari per la geolocalització, el correu electrònic o fins i tot, la creació d’un vídeo. |
Deixa un comentari