-
XXXI Jornada de Reflexió del CEC: De l’abandonament educatiu a les oportunitats per a tothom (2023 – 24) – 7 hores
Jornada de reflexió educativa centrada en les causes i conseqüències de l’abandonament escolar prematur. A través de ponències i taules rodones amb experts, es van analitzar bones pràctiques i polítiques educatives orientades a reduir les desigualtats i garantir una escola inclusiva. Es va posar l’accent en la importància de generar itineraris d’èxit i de fomentar un entorn acollidor i motivador per a tot l’alumnat.
-
Acció Tutorial a Primària (2024-25) – 15 hores
Formació orientada a reforçar el paper tutorial dins l’educació primària. Es van presentar eines per fer un seguiment integral de l’alumnat, atenent no només els aspectes acadèmics sinó també els emocionals i socials. Es van abordar estratègies per a l’acompanyament personalitzat, la prevenció de conflictes i la construcció d’un clima positiu a l’aula. També es van treballar competències relacionades amb la comunicació amb les famílies i la coordinació amb l’equip educatiu.
-
Assetjament Escolar: Conceptes Bàsics per a la Detecció i l’Actuació (2024 – 25) – 6 hores
Formació destinada a identificar les formes i senyals d’assetjament escolar, així com a conèixer protocols d’actuació efectius. Es van oferir eines per prevenir situacions de violència entre iguals i per intervenir-hi de manera proactiva, des d’una mirada inclusiva i restaurativa. També es van treballar estratègies per fomentar la convivència i el respecte entre l’alumnat.
-
Projecte Escolta’m: Tutoria Personalitzada (2024 – 25) – 30 hores
Participació en la formació i implementació del projecte Escolta’m, una proposta centrada en l’atenció individualitzada a l’alumnat a través de sessions de tutoria personalitzada. Aquest projecte busca millorar el vincle emocional mestre-alumne, fomentar l’escolta activa i desenvolupar habilitats d’autoconeixement i gestió emocional. La formació va incloure dinàmiques pràctiques i reflexions sobre la cura de les relacions dins l’escola.
-
XXXII Jornada de Reflexió del CEC: Cuidem l’educació per una educació que ens cuidi (2025) – 5 hores
Jornada dedicada a reflexionar sobre la importància de tenir cura de l’educació, posant l’accent en el benestar emocional tant del professorat com de l’alumnat. Es va parlar sobre lideratge pedagògic, relacions humanes dins els centres i pràctiques educatives que promoguin una escola més humana, empàtica i respectuosa amb els ritmes i les necessitats de tothom.