Amb l’objectiu de seguir millorant la meva pràctica educativa en l’àrea de matemàtiques, he realitzat la següent formació organitzada pel Departament d’Educació i Formació Professional:

  • AraMat 2. Saber més matemàtiques per ensenyar-les millor (2024- 25) – 20 hores. Presentació Guies didàctiques Florence per a l’educació primària (2024 – 25) – 20 horesFormació per aprofundir en el coneixement matemàtic i millorar la seva didàctica a primària. Es va fer èmfasi en la comprensió conceptual, el raonament matemàtic i la resolució de problemes, així com en la planificació de propostes d’aula que despertin l’interès i la participació de l’alumnat. La formació va combinar continguts teòrics amb aplicacions pràctiques i reflexions didàctiques.
  • Presentació Guies didàctiques Florence per a l’educació primària (2024 – 25) – 10 hores
    Aquesta formació, organitzada pel Departament d’Educació, es va centrar en la presentació i l’ús de les Guies didàctiques Florence, una sèrie de materials pensats per treballar les matemàtiques a l’etapa de primària d’una manera contextualitzada, competencial i significativa. A través d’un cicle de conferències, es van presentar diferents guies amb propostes didàctiques concretes per desenvolupar el pensament matemàtic a partir de situacions reals properes a l’alumnat.

    La formació m’ha servit per ampliar el meu repertori de recursos i estratègies per a l’ensenyament de les matemàtiques. Les activitats proposades a les guies no només són accessibles i ben estructurades, sinó que també promouen una comprensió profunda dels conceptes, afavorint el raonament, la comunicació matemàtica i la resolució de problemes com a eixos centrals.

    A més, aquesta formació m’ha ajudat a repensar la meva planificació didàctica, posant més èmfasi en la connexió entre els continguts i en la construcció del coneixement a partir de l’experiència i la manipulació. També he valorat molt positivament el fet que les guies tinguin en compte l’atenció a la diversitat, oferint propostes adaptables segons el nivell i les necessitats de cada grup.

    En definitiva, considero que les Guies Florence són una eina molt útil per fer de les matemàtiques una àrea més atractiva, vivencial i connectada amb la realitat dels infants. Aquesta formació ha estat una oportunitat per seguir creixent com a docent i per continuar avançant cap a una pràctica educativa més reflexiva, activa i centrada en l’alumne.