Un cop revisats els resultats del SELFIE for TEACHERS, on les àrees amb un percentatge significativament més reduït són: Empoderament de l’alumnat, Facilitar la competència de l’alumnat, i Avaluació i retroalimentació; s’ha cercat un seminari que pogués aportar conceptes i metodologia que puguin ajudar a millorar alguna d’aquestes tres àrees.
S’ha trobat un seminari on es plasma una manera peculiar d’avaluar l’alumnat. Aquest seminari es pot trobar al següent enllaç:

Sessió 4. Àrea 4: Avaluació i retroalimentació

Per l’experiència en diferents centres educatius, i valorant el sistema que s’utilitza actualment per avaluar els estudiants, s’han valorat positivament les aportacions dels representants d’un institut de Terrassa on s’utilitza google sites i un registre per colors de les avaluacions de les activitats diàries mitjançant l’Entorn Virtual d’Aprenentatge (EVA).
Aquestes persones expliquen com l’alumnat a 1r de l’ESO crea el seu espai d’aprenentatge mitjançant google sites, on col·locaran tot allò que realitzaran durant els 4 curs de l’ESO (activitats, reflexions, etc.). A més, els docents van indicant en un arxiu accessible als estudiants les qualificacions de les activitats utilitzant colors semblants a un semàfor (vermell = NA, groc = AS, AN = taronja i AE = verd). Això suposa una retroacció, ja que cada color indica una actuació que hauran d’executar els alumnes, per exemple: si tenen el vermell significa que estaran obligats a millorar la tasca, si la seva tasca té el color groc o el taronja podran enriquir la tasca, i en conseqüència augmentar la qualificació de l’activitat.
És molt positiu el concepte que expliquen de feedback i reiteració amb què l’alumnat podrà millorar les activitats i alhora aprendre mentre fan aquestes millores.
Curiosament és un sistema que duen a terme pocs centres educatius d’educació secundària, però que seria molt beneficiós per a tots els estudiants, ja que podrien observar com han realitzat una activitat en primera instància, però amb l’opció de poder millorar i ampliar aquesta tasca .
Perquè l’important no és la qualificació en si, sinó aprendre fent una activitat i corregint els errors, i així, aprofundir i augmentar els coneixements durant el procés ensenyament-aprenentatge.
Com a conclusió, es durà a terme com més aviat millor aquest sistema d’Entorn Virtual d’Aprenentatge al centre on s’està treballant aquest curs, amb l’objectiu de que l’avaluació sigui més qualitativa i menys quantitativa, alhora que suposarà un increment substancial en l’aprenentatge de l’alumnat.