Al centre educatiu on estic treballant aquest curs tenen diversos documents a la intranet, relacionats amb les noves tecnologies, com per exemple: Gestionar el sistema informàtic, Gestionar i assegurar el sistema informàtic i campus virtual, i Mantenir els equips i la xarxa informàtica.
A la documentació de l’institut està previst que la comunicació digital tant entre els docents, amb l’alumnat i amb les famílies, es pugui fer via el correu electrònic corporatiu de l’institut, com emprant l’aplicació iEduca (que permet l’enviament per correu electrònic, SMS i iEduca TokApp ).
La majoria dels docents fan servir el correu electrònic per comunicar-se amb els estudiants com amb la resta del professorat, encara que en determinats casos (com ara la citació de reunions, informació d’actes, etc.) s’utilitza aquesta aplicació. En canvi, amb les famílies es fa servir aquesta eina, ja que és una aplicació que permet al professorat comunicar-se amb les famílies sense haver de donar dades de contacte.
Tant l’enviament dels missatges als alumnes com a les famílies, s’ha tingut en compte la protecció de dades personals, així com la seguretat física, psicològica i el benestar digital. Per fer-ho, s’ha fet servir l’enviament mitjançant l’opció Amb Còpia oculta (Cco.), o enviant correus electrònics a grups d’alumnes o grups de famílies. Cal destacar que l’adreça del correu electrònic dels estudiants és coneguda per la majoria d’ells, ja que des de l’inici de curs van intercanviant-les. Tot i així, sempre s’envien els missatges fent servir l’opció Cco.
Sempre es fa servir un llenguatge senzill que faciliti entendre el missatge, i emprant la llengua vehicular als centres educatius de Catalunya.
Per acabar aquest article, cal assenyalar que tenint en compte les estratègies de col·laboració vinculades a processos de coordinació i paticipació interna del centre, s’empra l’eina iEduca, ja que permet emmagatzemar, accedir i consultar dades del professorat, de l’alumnat i de les famílies, gestionar els permisos, el control d’assistència, els retards, les observacions i les incidències, etc., i a més, l’opció de llegir i descarregar-se la documentació del centre educatiu, tot això de manera privada i segura.
S’adjunten dues captures de pantalla, una de la comunicació amb famílies i una altra amb alumnat de 3r de l’ESO.
Comunicació amb les famílies, mitjançant l’aplicació iEduca.

Comunicació amb l’alumnat, mitjançant el correu corporatiu del centre.

Deixa un comentari