En aquest article veure dues comunicacions i les seves respectives reflexions sobre ells. Adjunto també una captura dels enviaments. Els noms que apareixen a les fotografies m’han donat el permís per que apareguin.
COMUNICACIÓ 1: A UN GRUP DE FAMÍLIES
“Hola, us escric aquest missatge per enviar-vos la foto de grup del Carnestoltes en la que apareix el vostre fill o filla.
Totes les persones que surten a la imatge van signar a començaments de curs l’autorització sobre els drets d’imatge, cosa que permet a l’escola, com potser ja haureu vist, penjar la fotografia a les seves xarxes socials. Tot i això, us recordem que vosaltres heu de fer un us individual d’elles, per no disposar de les autoritzacions de difusió dels i de les integrants d’aquesta foto.
Aprofito per enviar-vos una cordial salutació.
Joan Torre Rodríguez”
Reflexió:
En el primer missatge es tracta el tema de l’ús d’imatges i dels seus drets. L’he adreçat a les famílies de 2n BATX (jo sóc el tutor enguany del grup de ciències). He decidit enviar-lo a través de la plataforma de l’escola (Clickedu) perquè allà tenim un grup de difusió, creat juntament amb l’altre company tutor, on les famílies van donar el seu consentiment per ser-hi a principi del curs . D’aquesta manera he evitat fer un enviament massiu mitjançant el correu electrònic en el que hauria d’haver utilitzat l’opció “posar en còpia oculta”
En aquesta comunicació he volgut informar amb un to didàctic de l’ús que pot fer l’escola d’aquesta fotografia i també de l’ús que poden fer de la mateixa les famílies. També vull comentar que en aquest missatge he volgut utilitzar un llenguatge inclusiu.
COMUNICACIÓ 2: A UN ALUMNE
“Hola, en un missatge anterior em vas comentar que la teva mare havia perdut la contrasenya per entrar a la plataforma virtual de l’escola.
He consultat a la directora com gestionar aquesta qüestió. La XXXX m’ha dit que t’adrecis al professor XXXXX XXXXX, coordinador TIC de l’escola. Ell generarà per a la teva mare una contrasenya nova. Per privacitat de dades, haurà de venir ella a l’escola a recollir aquesta informació, que se li lliurarà en un sobre tancat. Et recordo que no pot venir qualsevol altre persona en el seu nom a recollir-la, a menys que ella ho autoritzi per escrit.
T’envio una salutació cordial.
Joan Torre Rodríguez”
Reflexió:
El segon missatge parla de la privacitat i de la protecció de dades.
En ell es fa palès que a l’escola hi ha una estructura en la que el coordinador TIC s’encarrega de qüestions com la plantejada en el correu electrònic. He volgut fer servir aquesta via de comunicació per remarcar la utilitat de que les escoles tinguin un correu corporatiu, que és un espai on les famílies saben que només rebran missatges relacionats amb l’escola.
En aquest missatge també he intentat tenir un to informatiu i fer servir un llenguatge inclusiu.
Deixa un comentari