Títol: Programació per controlar el CO2 a les aules.

Descripció: la proposta s’ajusta al projecte de centre del Institut Ramon Barbat i Miracle de Vila-seca per a millorar les condicions d’aire i qualitat ambient a les aules. Es concreta a l’aula a l’especialitat de robòtica de 4t ESO aconseguint que els alumnes realitzen la programació necessària per obtenir totes les dades de quantitats de CO2 i temperatura mitjançant els dispositius i la tecnologia facilitada en aquest curs i aprofitada posteriorment per altres matèries com matemàtiques o biologia al seu àmbit.

Objectius: Realitzar la programació necessària per obtenir les dades de CO2 i temperatura a l’aula utilitzant plaques controladores.

Avaluació: Es realitzarà mitjançant una rúbrica per comprovar el funcionament de la programació i el format tant des del punt de vista estètic com la usabilitat. S’adjunta la rúbrica feta amb Corubrics per l’avaluació del projecte.

Feedback: L’alumnat ha aconseguit els objectius del projecte que queden reflectits en l’article sobre les evidències.

Evidències del projecte:

En aquest article exposarem fotos i vídeos de les diferents tasques realitzades per desenvolupar el nostre projecte de millora en les condicions ambientals al nostre institut.

Primerament, els alumnes de 4t de robòtica han aprés conceptes bàsics de programació per blocs i han sigut capaços de programar la nostra placa Micro:bits per tal de que faci un registre de temperatura, so i partícules de carboni amb el sensor MQ-135 cada minut. Aquesta és la programació i deixem l’arxiu adjunt a aquest article:

Per una altra banda, l’alumnat també ha dissenyat una caixa amb el programari Tinkercad per tal de ficar dins tots els components i sensors. Aquest disseny ha sigut imprès amb una impressora 3D del centre:

Per últim, els alumnes han realitzat el muntatge de tots els components, càrrega del programari a la placa i proves necessàries per fer funcionar el nostre projecte i hem obtingut uns resultats excel·lents que hem pogut revisar amb la plataforma Wappsto i que altres matèries podran utilitzar per desenvolupar els seus projectes sobre quantitats de CO2, temperatura i so que milloren les condicions de treball de professorat i alumant al nostre centre:

Com material afegit per concloure aquest portafolis i evidència de la seva realització a classe, s’adjunta el document amb tota la situació d’aprenentatge complimentada i pujada al Drive:

Situació d’Aprenentatge