Després de donar-li voltes a tots els aspectes digitals que faig servir a l’aula i en el meu dia a dia, tant a nivell de metodologies, estris i exercicis concrets, i buscar els pros i contres i en què puc millorar-los, crec que dos dels punts forts són:

 

La bona comunicació digital que tinc amb les famílies. Això és degut a les diverses eines que tant jo com els meus companys/es de l’escola fem servir per a contactar amb els pares o tutors dels infants. A continuació les esmento:

Telegram: Canal del grup classe on les famílies reben recordatoris, fotos, power points explicatius, explicacions d’activitats,…

Mail: Les famílies tenen comunicació amb el mestre i viceversa a partir d’un mail de cada docent associat a una conta de Google.

Clickedu: A partir d’aquesta plataforma educativa els pares també poden escriure al mestre i viceversa i rebre informació de l’infant.

Drive: Els pares també poden compartir fotos, notícies, materials, a partir del Drive. Només han de compartir-nos el material associant el nostre correu electrònic. Els mestres també poden compartir material amb les famílies.

Com veieu a tot el que faig referència és per a la comunicació amb els pares dels infants ja que jo soc mestre d’I5 i els meus alumnes no saben gestionar tot això.

També disposem de suros informatius fora les aules però, ja des de fa uns anys, amb totes aquestes eines comunicatives a l’abast de pares i mestres, ja quasi ningú se’ls mira.

El feedback rebut per les famílies és molt bo i sembla que tothom està molt satisfet amb totes aquestes eines de comunicació.

 

La bona coordinació que hi ha entre mestres a totes hores. Això es deu a l bon ús del Drive i del Telegram. Ja des d’abans de la pandèmia els mestres de la meva escola hem guanyat coordinació podent enviar-nos missatges. Ara ja no depenem només de l’estoneta de cotutoria i cicle per a parlar de les accions conjuntes i per a treballar en equip. Ara ja podem treballar els mateixos documents, programacions, materials, tots a la vegada o cadascú quan pugui des de casa o des de la seva hora no lectiva. El material queda emmagatzemat i compartit i ens podem enviar recordatoris, consells, imatges, plannings,…i moltes coses més pel telegram. Estem connectats en qualsevol moment. A més,a l’escola cada mestre té una tablet personal que pot fer servir igual des d’on sigui en aquell  moment.

 

També, i com es demanava en aquesta exercici/ article, he pensat en quatre aspectes digitals importants a millorar en la meva pràctica digital com a docent:

 

  • Fer servir més els estris digitals per autoavaluar-me. Tal i com hem començat fent al principi d’aquest curs, en els passos previs, hauria d’utilitzar més eines digitals per saber què puc millorar de la meva pedagogia. També eines digitals d’autoavaluació com pot ser filmar-se un mateix i visualitzar-ho després.
  • Tenir un drive més organitzat. Sovint anem guardant els materials al Drive i l’ordre pot acabar sent caòtic. Cal millorar aquest aspecte per a ser més efectiu i guanyar temps.
  • Fer servir més eines de l’entorn Google. Tot i que a infantil els infants no fan servir, per exemple, el classroom, i  no tenen edat per fer servir les aplicacions del Google sols, tant el mestre com les famílies sí que ho poden fer servir. I estaria molt bé aprofitar tot el potencial que et poden  aportar.
  • Estar al dia pel que fa als avenços tecnològics i digitals en el món educatiu, tant a nivell d’estris com a programes informàtics i aplicacions. Hauria de consultar més algunes webs i fòrums i subscriure’m-hi. També fer un curs cada cert temps relacionat amb aquest àmbit i consultar més als mestres d’informàtica de l’escola. Igualment també crec que aquest curs que estem fent m’ajudarà a guanyar coneixement i noves perspectives.

 

Les conclusions a les que arribo després de fer aquest exercici de reflexió, són unes quantes. D’entrada la importància que té reflexionar per millorar. el temps passa molt ràpid quan fas de mestre i és per això que necessitem un espai de calma per dedicar-hi una estoneta a pensar concretament en el que fem i tenir en compte que tot sempre és millorable. És llavors quan pots arribar a pensar millores. També he arribat a la conclusió que per molt que pensem que la nostra pràctica digital docent ja està plena, sempre es pot fer més i sempre hi haurà alguna cosa que t’ajudi a fer la teva feina millor i més efectiva. També que cal estar al dia de coneixements digitals, i que encara que sigui poquet, cal buscar un espai temporal per a aprendre’ls.

 

A la web de formació docent en cultura digital del Departament d’Educació,  he escollit la formació: Educació Infantil , Recursos digitals 2T (9000700529). Com a mestre d’Infantil trobo que una formació específica sobre recursos digitals a Infanil m’aniria molt bé després de la formació que estem fent. M’ajudaria a millorar com a mestre i em posaria al dia amb els recursos digitals.