Per a fer aquesta primera activitat del mòdul 4, He recuperat la unitat didàctica que ja vaig fer servir per a l’activitat del mòdul 2:  Unitat didàctica: Dinosaures. Pertany a l’àrea de Descobriment i exploració de l’entorn. És el primer tema que a P5 treballem com a Centre d’Interès. En aquesta àrea i unitat didàctica en concret, els continguts són les característiques d’una època i dels seus habitants, els dinosaures, des de les més senzilles ( eren grans, rèptils, ovípars,…) fins a les més difícils com les característiques d’algunes espècies o noms de les diverses èpoques que els van veure viure ( triàsic, juràssic,…) i l’objectiu és que els infants aprenguin conceptes dels dinosaures i que gaudeixin, tot introduint-se en l’estudi científic dels éssers vius que ja no existeixen. 

En el módul 2 vaig presentar la seguent activitat sobre els dinosaures: https://www.symbaloo.com/shared/AAAAA84cv5EAA41_Wma-6A==

 

Així doncs, el sistema d’avaluació que he creat per a aquesta activitat, que ens mostra si l’infant està aconseguint els objectius és la següent: Quins són dinosaures?

 

https://www.canva.com/design/DAF3oCKE6GY/vRgpYK82_CK7mrm5VqpTng/view?utm_content=DAF3oCKE6GY&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor

 

A partir de l’observació d’aquest joc, el mestre podrà veure si l’alumne sap diferenciar els dinosaures dels que no ho són.

 

Ha estat dissenyat per a avaluació formativa perquè permet que els infants s’avaluin ells mateixos tot ampliant i reforçant el seu coneixement. A més permet conèixer la progressió de l’alumne en l’assoliment dels objectius, detectar dificultats i dissenyar estratègies que millorin l’aprenentatge a partir d’aquest moment. 

 

Les dades de l’alumne en aquest recurs d’avaluació només seran apuntades pel mestre en el seu IDOCEO a la tableta, que és d’ús personal docent, seguint així el protocol de protecció de dades del centre.