En una taula de dues columnes i cinc fileres determineu i raoneu, com a mínim, dos dels reptes comunicatius que poden tenir les famílies dels col·lectius més vulnerables en cada una de les situacions següents:
Situacions: | Repte comunicatiu 1 | Repte comunicatiu 2 |
Comunicació digital escrita amb el tutor o la tutora. | Barreres lingüístiques o culturals que dificultin la comprensió dels missatges escrits. Si la família és nouvinguda i no sap l’idioma i/o té una altre cultura i pensament cap a les noves tecnologies, o cap a la importància de l’educació i/o la comunicació família-escola, és molt possible que es generi un handicap a l’hora de comunicar-se amb el tutor o tutora. |
Manca d’accés a internet o dispositius electrònics per rebre o enviar missatges electrònics. Les famílies vulnerables sovint no tenen una economia que els hi permeti pagar l’accés a internet i/o tenir dispositius electrònics per poder contestar i rebre els missatges electrònics. |
Resposta a una convocatòria per votar digitalment els seus representants | Desconfiança cap a la seguretat i privacitat de les plataformes de votació en línia. Moltes de les les famílies vulnerables sovint no estan acostumades a fer servir les noves tecnologies per a comprar o votar. Desconfien del sistema i també ho faran de la seguretat i privacitat de les plataformes de votació en línia. |
No tenir coneixements o habilitats per participar en processos de votació electrònics. Moltes d’aquestes famílies no estan familiaritzades amb l’ús de les noves tecnologies i quasi no fan servir internet per res. Els hi serà difícil participar en processos de votació electronics. |
Entendre la web del centre i les activitats que s’hi presenten. | Limitacions visuals o d’audició que poden afectar la capacitat de comprendre la informació. Moltes de les famílies vulnerables ho són perquè algun dels seus membres té una discapacitat. Aquesta pot ser relacionada amb la visió, l’audició, l’intel·lecte,…. És per això que els hi costarà entendre la informació de la web depenent de com estigui expressada i les seves característiques. |
Dificultat per navegar i trobar informació en línies webs poc accessibles o amb dissenys complicats. Si el disseny de la web és massa complicat o aquesta no et permet una navegació fácil i còmode, generarà un handicap a l’hora de ser usada per a persones que no estan familiaritzades amb l’ús d’internet o de les noves tecnologies, ja sigui per cultura, per baixa economia o per discapacitats físiques o intel·lectuals. |
Reunió virtual amb altres famílies de l’Associació de pares i mares. | Problemes tècnics com connexions a internet inestables que puguin impedir la participació efectiva. Depenent de la situació económica de la família els recursos informàtics i tecnològics es poden veure afectats. Una reunió virtual necessita un dispositiu preparat i una bona connexió. |
Falta d’experiència o comoditat en l’ús de plataformes de videoconferència. Com que moltes famílies vulnerables no han fet servir mai les noves tecnologies per a reunir-se, tindran problemes normals en la inexperiència i en els primers cops que es fan servir els recursos digitals per a fer reunions virtuals. |
Escoltar i veure el vídeo de la festa de fi de curs, enregistrat per l’escola | Manca d’accés a dispositius o connexions a internet suficients per reproduir vídeos de manera fluida. Moltes de les famílies vulnerables, sobretot les que ho són a nivell econòmic, no tenen bons dispositius ni connexions preparades per a gaudir bé d’un vídeo online de l’escola |
Limitacions visuals o d’audició que puguin dificultar la plena experiència de consumir contingut multimèdia. Algunes de les famílies vulnerables ho són perquè algun dels seus membres té una discapacitat. Aquesta pot ser relacionada amb la visió i l’audició. És per això que els hi costarà consumir contingut multimèdia si no està preparat per a que persones amb aquesta discapacitat puguin accedir-hi. |
Deixa un comentari