Tal i com demana aquest exercici 2 del mòdul 4, esmentaré 4 eines digitals per a fer la retroacció ( tres a l’alumne i una a les famílies). 

Vull afegir que, com he fet sempre des de que va començar aquest curs, em referiré només a infantil que és la meva especialitat i al que em dedico a l’escola, I5. I sobretot, recalcar que aquestes eines ja les vem fer servir durant la època de pandèmia on feiem la retroacció dels materials de deures que els infants ens feien arribar. la retroacció aleshores va ser un èxit.

 

  • Drive: Aquesta eina va molt bé. Els alumnes, amb l’ajut sempre de les famílies (I5) pugen les fotos o les captures de pantalla dels exercicis que han fet a casa en una carpeta compartida amb el mestre, que podrà posar-hi un comentari. 
  • Classrom: El mestre pot penjar els exercicis a fer i els vídeos a mirar al classrom de la classe. Allà trobaran el que s’ha de fer sempre. Els alumnes poden respondre i rebre la retroacció 
  • Gmail: La família de l’alumne envia l’exercici (foto, vídeo o captura de pantalla) al mestre que li contesta amb un missatge fent la retroacció. És totalment personal i facil de fer servir, ja que totes les famílies dels infants de P5 tenen adreça electrònica pròpia i de l’escola.

 

  • Clickedu: Aquesta plataforma que ha triat l’escola per a que cada usuari, família i docent puguin estar connectats, permet que la família pugui rebre retroacció de diverses maneres. La més senzilla és el sistema de missatges personals. També hi ha un suro, es poden penjar documents, enviar-los massivament, etc…

És una eina que ens va ser molt útil durant la pandèmia i que seguim fent servir avui en dia per a estar en contacte amb les famílies en tot moment.

 

He triat aquestes tres primeres eines perquè són les més fàcils de fer servir per a les famílies de l’escola i per a nosaltres, que com a membres de la comunitat educativa, tenim tots una adreça de google i podem fer servir tots aquests recursos. També a nivell tècnic són més coneguts i necessiten de menys explicacions a les famílies amb menys coneixements digitals.També he triat l’eina Clickedu perquè´, com ja he explicat, a l’escola on treballo és una eina que es fa servir molt i també per a fer la retroacció.

 

Les quatre eines anteriors es poden fer servir protegint les dades dels alumnes, família i mestre i fent que els comentaris de retroacció només els vegin els interessats.